torsdag den 21. juni 2018

Fysse

Det er - igen - en stor fordel at være fri af arbejdsmarkedet, så det er muligt at kunne komme til fys på den første ledige tid.
Min læge sendte straks i morges en henvisning til fysioterapi afsted til henvisningshotellet.
Jeg ville jo gerne i genoptræningscentret, hvor jeg fik genoptrænet min brækkede hånd, men desværre er det kun sygehuset, der kan henvise dertil.
Men lægen nævnte et fysioterapi firma, så det kontaktede jeg, og de havde tid allerede i dag.
Skønt.
Så jeg er blevet undervist i hvilke øvelser jeg skal gøre hjemme, og blev udstyret med en blød elastik.
Resten af udstyret har jeg selv på lager.
Elastikken skal snoes rundt om foden, og så skal jeg dreje foden så godt jeg nu kan. Det drejer sig nemlig om at sende impulser til hjernen, så den kan overtage automatikken igen, og jeg gerne skulle kunne gå normalt igen.
Fyssen mener der er gode muligheder, for der er god kraft i begge mine ben.
Det skulle ikke undre mig om der er kommet en nerve i klemme i benet.
Det kan skanningen forhåbentlig vise.

5 kommentarer:

  1. Dejligt at læse, at der er gode muligheder for, at du selv kan træne din fod op!

    SvarSlet
  2. Ja, eller elastikken om foden ��

    SvarSlet
  3. Godt du kom til hurtigt. Og jeg fornemmer at du ikke er lige som mig, som aldrig får lavet de øvelser, der skal gøres. Pøj pøj med træning og scanning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er jo min fod, så du kan tro jeg træner flittigt. Og tak :-)

      Slet