lørdag den 16. juni 2018

London - museum

Det føles som år siden jeg var i London sidst, og det er kun 3 uger siden.
Jeg elsker denne skønne bro og jeg har den stående i miniudgave, venligst udlånt af min datter - lavet i lego.
Veninden og jeg ville hen at besøge British Museum.
Meget imponerende bygninger.
Min halvlamme ben brokkede sig den dag, så mens veninden var rundt for at se på de udstillinger hun gerne ville se, vandrede jeg lidt rundt i stueetagen.



Vi mødtes i den store forhal og blev enige om at det var tid til te og scones på en overfor liggende tesalon.

Det var simpelthen bare de fineste tepotter og tilhørende krus.
Jeg måtte absolut have en scone - den var utrolig kedelig, og så kostede den "kun" 4 pund!!!

Lige overfor ligger en afdeling af Highland Store - dem der sælger kilte.
Jeg måtte ind at kigge - om de nu skulle have en marineblå cardigan til min kilt.
De havde de, men det var en herreting, og jeg vil bare ikke have, at knapperne sidder i den anden side end jeg er vant til.
Så fandt jeg en lysegrå cardigan i skøn cashmere.
Først prøvede jeg en i råhvid, men ekspeditricen synes jeg skulle vælge den lysegrå, den ville nemlig være pæn til kilten, mente hun.
Det mente jeg ikke, og ændrede mening for den råhvide farve virkede "beskidt", og jeg tænker jeg vil have en hvid skjortebluse på inden under.
Så hun fik ret - jeg købte den lysegrå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar