fredag den 28. juli 2017

Første gang

Kirsten Fledelius Jensens billede.
Der er en sidste gang for alting og en første gang.
I går var veninden og jeg i Køge Bios nye lækre biograf - der har 6 sale.
Der er et righoldigt udvalg af film.
Det var første gang vi besøgte biografen, og jeg er godt tilfreds både med salen, stolene og lydanlægget.
Området omkring biografen er en stor byggeplads - det får jo også en ende.
Vi så TULIPANFEBER - en film om tulipanløg fra 1600 tallet, hvor det hollandske marked gik helt grassat over tulipanløg.
En god historie og fortælling, der heldigvis havde happy end. Jeg VIL kun se film med happy endings - det sker dog nogle gange at de ikke har.
Holddaop - biografen har en megameget stor slikbutik. Man kan købe alt hvad hjertet og smagsløgene begærer.
Om en god måneds tid indfører Køge kommune parkeringsbetaling i byzonen. Tænker det måske går ud over besøgene i biografen - og handelslivet i byen.
Jeg bor 3 km fra bymidten, og det er jo "kun" en lille gåtur - eller cykeltur (også om vinteren), så bilen bliver pænt hjemme, hvis jeg har et ærinde i byzonen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar