onsdag den 12. juli 2017

Familiedag

Søndag eftermiddag startede familiedagen i Kokkedal hos min bror.
Jeg havde lidt slik i overskud fra min fødselsdag, så det tog jeg med. Et kilo matadormix. Det er yderst sjældent, jeg spiser slik. De er nogle slikrøve hele bundtet - undtaget mig.
Men der kom altså ikke noget slik på bordet - der var så meget andet godt.
Fantastisk lækker mad. De havde lavet buffet med masser af det jeg elsker at spise - og så noget på grillen til dem, der gerne vil have det.
Desserten var friskplukkede jordbær, som niecen og hendes kæreste havde plukket på en gård uden for Horsens dagen før. Og to helt vidunderlige kager.
Fra første sekund var der høj stemning - familien er ret humoristiske, og latteren klinger ud over haverne.
Det var jo ganske fortrinligt vejr, så vi sad selvfølgelig ude i den skønne sol - og spiste peanuts (jeg spiser til gengæld mange nødder - også peanuts).
Min niece havde droppet kæresten, der var med os i London - i marts, og der gik kun få uger, så havde hun fundet en ny kæreste. Han bor i Ålborg (eller i omegnen) og han arbejder her på Sjælland for sit jyske firma. Bl.a. har han været med til at bygge den butik om, min niece arbejder i.
Lige pludselig siger min niece, der er en ny Fledelius (vores slægtsnavn, som hun er meget glad for) på vej. Jeg blev lidt forvirret, for hendes storebror - min nevø - og hans kæreste skal have barn, og nevøen har et andet slægtsnavn.
Nej, Kisser, det er MIG, sagde niecen.
Whau, min begejstring ville ingen ende tage, for hun har gerne villet ha barn læææænnnge.
Så min bror skal være både farfar og morfar inden for få måneder.
BABY BOOM.
Så jeg skal da bare i gang med at lave legetæpper og strikke i lange baner. Det må gerne være sølvgråt eller brunelige nuancer.
Den første af de 3 små i min svigerfamilie er født. Det blev en pige, Cecilie. De to andre skulle ankomme i denne måned.



2 kommentarer:

  1. Hun er godt nok hurtig, din niece, hvis hun først har fundet sin kæreste efter marts i år :-) - men hvis uret tikker, så dur det heller ikke at lede eller tøve for længe ...
    Det bliver dejligt snart at blive farfaster et par gange, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har hun sandelig været - hun har termin slut januar 2018. Næh, hendes ur tikker ikke, hun er kun 23 ....
      Det skal blive aldeles skønt at blive farfaster :-) Brormand er til de helt små, det er jeg så ikke, jeg kan bedre li de kære børn, når jeg kan lege og snakke med dem.

      Slet