fredag den 15. maj 2015

Tanker på en fredag

Jeg har en have.
Den er stor.
Jeg har snart boet her i 40 år.
Egentlig ville jeg ikke have hverken have eller hund.
Jeg fik begge dele - demokratiet sejrede.
Jeg gider ikke rigtig havearbejde.
En have skal se pæn ud - her - efter min standard.
Når jeg nu har den, synes jeg, jeg ligesom godt kan få noget godt ud af den - også.
Så jeg har lavet en lille køkkenhave.
Kartofler, løg, purløg, salat, selleri og squash.
I al den tid jeg har boet her, har der kun været græs i den del af haven, så der burde være god naturlig gødning i jorden.
Det vil sommeren og efteråret vise.
Min græsplæne ligner en naturgrund.
Her er plads til mælkebøtter og andet "uønsket adfærd" i naturen.
Jeg tror græsset snart er 3 meter højt.
Min etårige slåmaskine slog et mægtigt knald i sidste uge og har sidenhen nægtet samarbejde.
Så der er en ny på vej.
Leverandøren er forvirret - siger hans kone.
Det er også højsæson for plæneklippere....
Han havde lovet mig den i onsdags.
I dag er det fredag.
Jeg følte mig trist til mode.
Jeg vil så gerne have kort græsplæne.
Det triste kan da heldigvis blive skrottet.
En telefonopringning til plæneklippermanden, der er forvirret og har meget at gøre.
Han skulle levere min fine nye plæneklipper efter lukketid i dag.
De holder week-end ved firetiden.
Jeg har brugt "ventetiden" på at gøre modsat af hvad jeg "plejer".
At luge.
Jeg har haft for vane i mange år, først at slå græs og så luge.
Nu har jeg luget og senere i dag slår jeg græs - HÅBER JEG.

2 kommentarer:

  1. Det må nu være så dejligt at have en have. Det kunne jeg godt tænke mig. Og så kan du jo tage Black med derud og lade ham nyde solen sammen med dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg nyder også min have - gider bare ikke rigtig al det der havearbejde.
      Black bruger ikke haven så meget mere i hans høje alder. Han holder meget af at ligge lige indenfor terrassedøren på sit tæppe, hvor han har overblik over næsten hele haven og huset.

      Slet