onsdag den 6. oktober 2010

Arkitektur - Lissabon II

 Vi boede næsten i centrum af Lissabon, og vandrede derind hver dag vi var der. Der er simpelthen så meget at se på. Se selv.Læg mærke til ledningsnettet oppe i luften - til sporvognene.
 En af gaderne vi gik igennem.
Jeg har endnu Paris og deres forhold til deres biler i frisk erindring. Biler med mange buler og skrammer.
Portugiserne passer godt på deres biler. Lige modsat Paris.
 Huset ovenfor har en fantastik flot facade med kakler.
 En mindre triumfbue. Lige på den anden side af den er vandet. (Billeder kommer senere.)

Lissabon har mange statuer og mindemærker - sat op i flotte omgivelser.

6 kommentarer:

  1. Velkommen hjem, Kisser - det er nogle meget smukke billeder, du har taget! Sjovt at man har sporvogne i Portugal stadigvæk, men det har man vist også i Spanien.
    Klem og en dejlig onsdag til dig!

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem, Kisser.
    Tak for dejlige feriebilleder fra en flot by. Glæder mig til at se mere fra ferien.

    SvarSlet
  3. Madame: TAK.Jeg har været ude at køre i sporvogn... det var sjovt.
    Klem.

    SvarSlet
  4. Annette: Tak. Der kommer flere billeder....

    SvarSlet
  5. Hvor sjovt at se billeder fra Lissabon. Jeg var der for mange år siden og kunne vældig godt lide byen - jeg kan også godt huske både fliserne og sporvognene. Glæder mig til at se flere billeder... ;-)

    SvarSlet
  6. Mia: jeg synes også det er sjovt at se rundt om i blogland billeder fra steder jeg også har været.
    Der kommer mange flere billeder. Jeg tog 192...

    SvarSlet