lørdag den 25. marts 2017

Madlavning

Jeg laver mad i dag - i lange baner, hvis man ellers kan det.
12 gæster skal jeg have i morgen, og de kommer allerede om eftermiddagen.
Mit barn bager boller, og jeg har lavet syltetøj 3-4 slags. Svigersønnen har købt spegepølse, og så er neutral ost.
Kage, skal de selvfølgelig også have. Gammeldags æblekage med flødeskum, og en citronmåne med marcipan (hjemmelavet).
Slik og chokolade har min svigerinde købt for mig - hun ved hvad familien spiser.
Og aftensmaden vil blive som buffet med en masse lækre ting - for både kødspisere, diabetikere og vegetarer/veganere.
Gazpacho med brødcroutoner
Falafler, selleristeg, broccolisalat (med bacon i en særskilt skål), quinoasalat, kold kartoffelsalat (min mors opskrift), broccolitærte.
Femkornsbrød og foccaciobrød.
Laks i fad, skinke, marineret mørbrad og roastbeaf
Til dessert: Hansens islagkage, og en tricolore is ligger også på frost.
Mon ikke mine gæster kan blive mætte?
Og jeg gætter på, at hvis der er kød i overskud, er der nok nogen der vil have det med hjem.

4 kommentarer:

  1. Tillykke og rigtig god fejring ønskes her fra Den Stråtækte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Ellen - og hils John :-)

      Slet
  2. Det lyder som rigtig meget (og dejlig) mad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gæsterne var meget, meget tilfredse og glade for al den mad. Alle fik doggy bags med hjem til et par dage.

      Slet