fredag den 3. marts 2017

Byens skønneste og mest fristende butik

Min lille Panda bil skal ud at køre - bare en gang om ugen.
Så jeg tog en rundtur til forskellige destinationer her i byen og nærmeste omegn i dag.
Første stop var LOOP fitness. Jeg tænkte, at jeg skulle træne i dag. Lysten kan ligge på et meget lille sted for tiden, og et par uger har jeg tænkt på at sætte abonnementet i bero.
Jeg satte mig i romaskinen og det blev til 45 sekunder, så kom et par bekendte ind af døren, og min roning stoppede. Vi kunne til gengæld snakke....
Nu har jeg sat mit abonnement i bero i 3 måneder. Motivationen mangler fuldstændigt.
Næste stop var ude i Ølby Centeret, og jeg fik købt det, der stod på sedlen.
Videre ind til centrum, hvor byens absolut mest fascinerende, fristende og skønneste butik ligger.
PATCHWORKBUTIKKEN.
Jeg kan fortabe mig, fordybe mig og få millioner af ideer.
De skønneste stoffer og alt muligt lækkert tilbehør.
Jeg skulle "bare" have quiltetråd til mit røde quilt.
Symaskine eller håndsyning?
Symaskine, tak.
Mit tæppe er på quilten postkasserødt, og bagside og kanten (10 cm) er julerød (noget mørkere end postkasserød).
Til symaskine havde de kun rustfarvet, og det ville jeg ikke have.
Vi blev da bare enige om, at jeg brugte almindelig symaskinetråd. Så sådan bliver det.
Så skulle jeg bruge et bånd, som jeg vil have hele vejen rundt om det håndsyede - ud mod kanten.
Heller ingen succes der.
Så jeg forlod butikken uden at have købt noget som helst. Men havde fået en god snak med den søde ekspedient.
Håndquiltetråd er vokset, og det er IKKE godt for en symaskine.
Jeg har lige haft min symaskine til rep, og det skal den ikke igen, fordi jeg bruger forkert tråd.
Turen sluttede af i det hjemlige supermarked, som havde supergode tilbud til mine gæster i slutningen af måneden.
Bilen havde kørt 20 km. Det er alt for lidt - men dog bedre end ingenting, for hvis den står for længe ubrugt, smider den data fra den indbyggede computer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar