mandag den 16. august 2010

Stjerneskud

I nat, da jeg havde lagt bogen fra mig og slukket lyset, lå jeg og kiggede stjerner.
Jeg sover lige under et Velux ovenlys vindue, så der er fuldt udkig til stjernerne.
De var langt væk i nat. Andre nætter er de tættere på. Ser det ud til, men stjernene har jo nok den samme position - der var nok et let skydække!!
Lige pludselig kom der et glimt - som et lyn - ude i den ene side af vinduet.
Det fortsatte en rum tid, og jeg ventede på tordenskraldet.
NEJ, det var stjerneskud og lige pludselig var der et flot et i mit synsfelt. Oj, hvor var det flot.
Jeg kom til at tænke på Disney world og "Når du ser et stjerneskud", og så må man ønske. Jeg ønskede - et hemmeligt ønske.
Disney world er lig med Anders And. Så kom jeg til at tænke på Gitte fra Bornholm. Hun læser de tykke bøger i sofaen, og når hun skal sove SKAL hun læse et Anders And blad, som hun har holdt hver uge, siden hun var barn. Og i dag er hun i 40erne.

4 kommentarer:

  1. Håber du sendte et godt ønske afsted. Synes det er fantastisk at se stjerneskud. Det er smukt og sjældent :-)

    SvarSlet
  2. Megan: JAH, det gjorde jeg.
    Jeg kan ikke mindes, at jeg tidligere har set stjerneskud. Det var bare så fantastisk.

    SvarSlet
  3. Det må være rigtig hyggeligt at sove under sådan et vindue. Men det kræver vel også, at man bor i et område hvor der ikke er alt for meget lys i gaderne. Jeg ville da ønske, at jeg kunne ligge og kigge stjerneskud på den måde! :D

    SvarSlet
  4. Jens: jeg er så heldig, at der ikke er lysmaster lige ud for mit soveværelse, så jeg kan rigtig nyde udsynet.
    Vejen er fint lyst op, det er godt vejlys der dækker vej og fortov.

    SvarSlet