søndag den 29. september 2019

Oslo

Sidste week-end var jeg inviteret en tur til Oslos med det store skib, der sejler fra Nordhavn.
En anden deltager her fra Køge og jeg kørte sammen med "mit" flexhandicap.
3 kvarter i egen taxa - ret fornemt.
Jeg må have 1 eller 2 ledsagere med i bussen/taxaen.

Det var utrolig skønt vejr, så vi placeredes os - efter vi var installeret i kahytterne - på det øverste dæk og nød udsejlingen fra København.

Værtsparret havde sørget for kahytter til os alle 5 med havudsigt.
Skønt at kunne følge den svenske kyst - når vi for et kort øjeblik opholdt os i kahytterne.
Vi skulle fejre venindens 70 års fødselsdag.
Hun ville ikke have stor fest, så hun har delt det op i en hel del små begivenheder.
Heriblandt turen til Oslo.

Jeg er lykkelig, når der er buffet, for så er der som regel en masse forskelligt for mig at vælge imellem. Det var skøn mad. Kødspiserne var også godt tilpas.

Skibet lægger til i Oslo tidlig formiddag, og jeg havde glædet mig til indsejlingen, som jeg har hørt så meget godt og smukt om.
Det var flot, det havde nok set lidt anderledes ud om solen havde skinnet fra en skyfri blå himmel. Det var meget overskyet.
Vi kørte med taxa ind til Oslo by, og vi gik lidt rundt, indtil to af os blev placeret på en cafe, mens de andre gik på opdagelse.
Taxa tilbage til skibet, og op i kahytten for at få en powernap. Det gjorde godt.
Aftensmaden var lige så skøn den anden aften som den første.
Efter maden gik vi hen i baren og nød den skønne musik - lige for vores årgang.
Næste morgen efter indsejlingen til København havde vi god tid (min ledsager og mig), for jeg havde bestilt "bussen" til kl. 11.20. Han kom til tiden.
Eneste "ulempe" ved den form for kørsel er, at der kan være andre passagerer med, og det var der, så vi skulle lige en tur omkring Svogerslev, og bagefter hente en ung dame på Sct. Hans.
Det tog næsten 2 timer at komme hjem.
Og så var jeg træt.
Det var en fantastisk skøn tur, med det skønneste selskab. Masser af snak og latter.

2 kommentarer:

  1. Osloturen er en skøn tur - vi har været på den mange gange og skal forhåbentlig igen engang :-)
    Godt, at du kan komme rundt med flex - selv om det kan tage tid ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg håber på at komme på den endnu en gang - det var en meget smuk tur, og skønt at sejle, selvom jeg bestemt ikke synes om at sejle - og vand.
      Vand er "kun" til at drikke og ude i naturen at se på det.
      Ja, det er en fin ordning med flex. Det er jo bare at væbne sig med tålmodighed....

      Slet