torsdag den 12. september 2019

Havemand

I går havde jeg besøg af min havemand.
Han er godt nok hurtig.
Han beskar 3 buske og træer fra 5 meters højde til 1,5 meter, så der atter kan komme lys ind på min terrasse.
Affaldet blev båret ned i fælleshegnet med naboen, som meget gerne vil have naturlige hegn, bare så hans hunde kan blive inde på hans store mark.
800 kvm græsplæne blev klippet - og det var tørt nok, så det ikke klumpede sig sammen.
70 minutter tog det ham, og så var der oven i købet tid til at jeg sad og kiggede på, mens vi fik en god snak.

I tirsdags ankom min nye skinne fra bandagisten.
Det er sådan en, der sidder fast under knæet, og en sål af stål, og en pind i siden - med bevægeligt led nede ved anklen. Den kan sandelig løfte foden.
Ih, hvor jeg gerne ville have haft den for længe siden, for jeg kan have den på i sandaler.
Jeg tror jeg skal gå med sandaler hele vinteren.
Den anden "fodlænke" jeg fik i foråret, hedder et dictus bånd, og den er så varm, så det føles som at have en plastikpose på foden.
Og i dag var der træning hos fyssen - normalt er det en times intensiv træning. Jeg holdt til 40 minutter, så var kræfterne brugt op.
1 uge uden træning (og gang) betyder 1 måneds træning.
Det går langsomt og sikkert fremad.

2 kommentarer:

  1. Godt, at du kan hjælpes - og godt med en effektiv havemand. Sådan en kunne jeg også bruge, når det har hobet sig lidt op - jeg har bare ingen god undskyldning for ikke at tage fat selv ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg er så glad for min havemand - han gør et godt stykke arbejde.
      Dejligt med hjælp :-)

      Slet