fredag den 7. juni 2019

Tandlægebesøg

Jeg havde en aftale med min søde og skønne tandlæge i dag. Hendes klinik ligger på førstesal i en af Køges gamle ejendomme - og trappen er lige så gammel.
Det lykkedes at komme op af alle trapperne og også ned igen.
Hendes nabo har en stolelift - den kiggede jeg langt efter, og gad godt at jeg kunne bruge den. Det kan jeg så ikke.
En time på langs - det var en større behandling i dag.
Bagefter følte jeg for at lige sidde lidt i venteværelset, og tandlæge-Britt kom med en lunken kop kaffe. Det var helt OK.
Besøget indebar også en snak om hvad der er galt med mit ben, og selvfølgelig adskillige gode grin.
Uden grin er det et dårligt besøg.
Heldigvis kunne tandlægen henvise mig til en anden klinik med gode tandlæger - hun har selv arbejdet der - som har handicapindgang. Når det altså kommer dertil, hvor trapper er uoverstigelige.
Det var skønt at gå rundt i Køge by igen - det er ret længe siden, jeg har været der.
Jeg havde bl.a. et tilgodebevis til en af skobutikkerne, og fik indkøbt 2 par nye handicapvenlige sko.
Et besøg i banken for at hæve kontanter til fødselarerne i morgen.
2 x 70 års fødselsdag hos gode gamle venner.
Jeg bliver hentet og bragt fra den ene dør til den anden - af Flextur fra Movia. Det er den rene fornøjelse. Eneste minus er at sidste tur med Movia er kl. 23, men så er min energi for den dag - og den næste også brugt.

2 kommentarer:

  1. det er da dejligt at tandlægebesøget kunne fyldes med grin. Det er jo ikke ligefrem det sjoveste at sidde med åben mund dog alt muligt grej indeni munden :-)
    God pinse til dig. Håber du får en dejlig fest sammen med vennerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det var et skønt tandlægebesøg og en herlig fest.

      Slet