fredag den 14. juni 2019

Nyslået græsplæne - alle vegne

Min nyfundne havemand kom på besøg i dag, og han var sandelig en snaksalig gut.
Efter en snak på 10 min sagde han, skal jeg lige slå græsset?
Ja tak, halvanden time på fuld knald, og jeg er mere end dybt taknemlig for hans gode arbejde.
Han fik betaling - yderst rimelig pris.
Vi aftalte, at jeg bare skal sende en SMS til ham, når han skal komme igen og slå det.
Ole kom og slå mit græs!!! Han ved, hvor slåmaskinen står og benzinen ligeså. Han var ret betaget af min slåmaskine - det er jeg også selv, og jeg passer også godt på den.
Nu er det i hvert fald til at holde for mig selv et lille stykke tid.
Desværre er han i et vadested lige nu, for han er tidligere tømmermester og efterfølgende en læreruddannelse. Han kan ikke holde arbejdsforholdene ud på skolen (mangel på kvalificerede lærere osv osv), så det har han sagt op.
Han elsker haveservice, men det giver ham jo ikke mad på bordet om vinteren, så han er også i gang med at retablere sin tømmervirksomhed.
Guderne skal vide, at der er mangel på tømrere. Jeg har bestilt nyt tag til mit udhus for 1,5 måned siden, accepteret tilbuddet, og er sat i venteposition.... Nå pyt bare det bliver lavet inden vinter, og inden jeg skal sætte matriklen til salg.

2 kommentarer:

  1. Sådan er det nok tit, når man finder en, der er god: Så har de i virkeligheden andre ting på bedding. Men det er selvfølgelig forståeligt nok, at en havemand ikke kan leve af at være havemand om vinteren ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er temmelig ærgerligt, hvis han helt vil hellige sig tømrerfaget. Heldigvis har han også et par ungersvende i sit brød, som han også kan trække på :-)

      Slet