lørdag den 22. april 2017

Sympathie og ingen penge

Nu har jeg ikke flere penge i min pung, for jeg kom til at købe noget Sympathie på torvet i dag.
Nå, heldigvis er der noget, der hedder banker.
Jeg havde lige præcis kontanter nok til at købe denne slyngrose.
Blomsterne er røde. 
Plantet lige uden for terrassen. Ved siden af bregner og ramsløg.

Jeg er stor ynder af hostaer, og jeg er næsten helt sikker på, at jeg ikke har denne "model" i min have.
Det kan være lidt svært at huske dem alle, når de går i sig selv om vinteren, og først viser sig igen, når det er forår.
Det minder mig om, at jeg har fået lov af min nabo at tage noget af hendes store flotte hosta.
Det skal da snart være - inden den bliver meterhøj.

Jeg skulle også bruge frisk rosmarin til focacciabrød til mandag aften.
Og så kunne jeg jo ligesågodt købe en i potte - lige til at plante ud bagefter.

2 kommentarer:

  1. Krydderurter i haven kan man næsten kun have for få af ... det er så dejligt at kunne gå ud og plukke en hel masse forskellige :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, elsker også krydderurter. Er lidt spændt på at se hvor mange der har overlevet vinteren i mine nye højbede.
      Desværre kan kvarterets katte godt lide at grave i dem - der bor mus under min terrasse!! Kattene får masser af vand, når jeg ser dem!!

      Slet