lørdag den 11. februar 2017

De daglige rutiner

De daglige rutiner kan jeg godt lide at lave om på så godt som hver dag.
Jeg har læst et eller andet sted for mange år siden, at "gør tingene anderledes - på en anden måde end sædvanligt" er godt for hjernen.
Det er ikke en hverdagsrutine at købe ind. Jeg køber ind, når køleskabet er ved at være tomt.
I går ville jeg ud at gå og slutte gåturen med at købe ind.
Jeg gik og gik.
Endte i det lokale supermarked og fik alle varer på listen op i kurven.
Da jeg nåede køen ved kassen, ville jeg finde min pung frem.
HM, den lå derhjemme. Der er INGEN fast rutine med at huske at få pungen med.
(Jeg husker den hver gang jeg skal ud at køre bil, for mit fine nye lille kørekort ligger i pungen).
Varerne blev sat til side - stadig i kurven, og jeg begav mig hjemad for at hente pungen.
Ind ad døren kommer K, en god ven, og han udbrød: Vi kan altså ikke blive ved med at mødes på denne måde!
Næ, det kan vi ikke.
Men K blev min "redningsmand" - han betalte mine varer, og straks efter overførte jeg via mobilepay til ham.
Fagre nye verden.
Kort tid efter snakkede jeg med veninden, Ks ægtefælle. Vi skulle lige have fastsat en dato, vi skulle mødes, og hun brokkede sig, for hun kunne ikke finde sin telefon, og hun havde lige siddet med den.
Jeg spurgte forsigtigt: Du har den i hånden, ikke? for du taler altså i den.
Og så druknede den samtale i latter.

3 kommentarer:

  1. Hahaha - lige som når man ikke kan finde sine briller - fordi de sidder oven på hovedet :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og så kan man jo slå sig selv på panden og sige ..... hihi

      Slet
  2. Hanne, det skriver jeg jo netop - at købe ind er ikke en daglig rutine.
    Med de daglige rutiner tænker jeg på de ting, jeg gør hver eneste dag og som alle mennesker gør - står op, går i seng osv osv. Og det er dem, jeg gør anderledes så godt som hver dag - altså ikke i samme rækkefølge som foregående dag.

    SvarSlet