søndag den 15. januar 2017

Tidligt i seng

Jeg skal tidligt i seng i dag, skal jeg.
Nytårskur i går og frokostgæster i dag.
Jeg holder meget af at lave al maden selv - helst ikke noget færdigkøbt (ret meget)
Jeg vil vide, hvad der er i maden. Der skal ikke være ret mange e-numre i.
Menuen bestod af
marinerede sild
karrysild (hjemmelavet dressing)
æg og rejer
laks - 2 slags
sommersalat (min mors opskrift)
rødspætte filetter
marineret mørbrad med brune champignons
og en stor skål med bacon
masser af ost og diverse tilbehør - og hjemmelavet hvidløgsost (også min mors opskrift)
Ingen kage til kaffen, men 2 slags hjemmelavet chokolade (den ene med nougat, rosiner, mandler, hasselnødder og mørk chokolade, den anden med tranebær, mørk chokolade, marcipan og kondenseret mælk) uhm, det er godt.
Hjemmebagt rugbrød - det hvide brød var købt.
Gæsterne fik doggy bags med hjem - kød og fisk! Og glade var de - mig også, ellers var det smidt ud til fugle og andre dyr i haven.
Så efter gæsterne var kørt, var det sofatid - og inden ret længe sengetid.


2 kommentarer:

  1. Selvfølgelig skal den mad, der serveres i ens hjem, være hjemmelavet, men det tager lidt tid og lidt kræfter at lave så meget, som du har nævnt her - men det bliver så rigeligt belønnet med gæsternes glæde, ikke også?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, Ellen, mine gæster nød det meget, og spiste flere gange af det meste.
      Jeg synes også, at det er et spørgsmål om god planlægning og forberedelse, og at være i god tid med begge dele.
      Enig det tager tid og kræfter med det hele.

      Slet