mandag den 16. januar 2017

Min blå trøje

Min gode gamle blå trøje i bomuld, som jeg er så glad for.
Den skal jo ikke kasseres, tænkte den kunne bruges når jeg er i haven.
Den er ret falmet - den er vasket mange gange, men overhovedet ikke slidt.
Købt hos min eks-svigerinde for mange år siden.
Eksen har været på besøg - med sin nye mand (og et par gode venner).
Eksens nye mand skulle lige se min første sal (han har ikke været her før), og eksen går med rundt.
Hun ser min gode gamle trøje ligge pænt på gulvet ved siden af den nye (som hun sandelig godt kunne se var strikket i uld - godt set).
Hun blev en smule imponeret over mit projekt.
Hun foreslog, at jeg købte noget farve hos materialisten, så ville min gode gamle trøje blive lige som ny igen. Hun havde selv lige farvet et par bukser, der var i overskud i hendes biks, og de var blevet så flotte.
Jeg skal da hos materialisten efter noget navy farve.

4 kommentarer:

  1. Jeg er imponeret over dine evner. Og det er jo win-win, hvis du også får farvet den gamle jakke.

    SvarSlet
  2. Tak, Conny. Ja, trøjen kan jo kun blive bedre i farven, så det er et forsøg værd :-)

    SvarSlet
  3. Det trick har jeg brugt, det er guld værd!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er da et super godt trick. Mærkeligt, at jeg ikke er kommet i tanker om det selv - det var jo ganske almindeligt i min barndom, at min mor gav tøjet en opfriskende farve.
      Og i dag er det da endnu nemmere, for det kan foregå i vaskemaskinen :-)

      Slet