torsdag den 31. marts 2016

Sad på hænderne

I går aftes var der generalforsamling på mit frivillige arbejde i det grønne hus.
Da jeg gik på pension, besluttede jeg, at jeg ville og skulle udvikle nye kompetencer.
Bl.a. at lave mad og bage brød og lignende.
Alle mine gode arbejdskompetencer - og de er mange og alsidige - skulle lige så stille udfases.
Næsten - for jeg bruger nogle af dem i det private liv.
Jeg har altid elsket tal, så regneark er en helt naturlig del af livet.
Det er også godt at bruge til mine studier udi matematikkens verden.
Og selvfølgelig er Word også godt at bruge, når jeg skriver mine mange breve til pennevennerne rundt om i verdenen.
Foreningen - Køge økologiske fødevarefællesskab - har en del grupper, der varetager forskellige ting:
økonomi, IT, presse, indkøb/butik, arrangementer o.m.m.
Flere af grupperne kunne vældig godt tænke sig flere "medarbejdere".
Jeg sad godt og grundigt på mine hænder - det er så nemt at sige ja i et givet øjeblik, MEN jeg vil kun lave mad - og udvikle den kompetence, og sådan bliver det.
Jeg havde glædet mig til et rigtig godt måltid mad - der var gode kræfter på spil i aftes, der skulle lave mad til os. Uheldigvis var komfuret gået kaput, det samme var opvaskeren (igen-igen), så der gode mennesker måtte haste i byen for at købe ind til ostebord/frugt.
Det grønne hus er også underlagt kommunen, og der er jo ikke mange penge at gøre godt med, så det har vist lange udsigter med en ny opvasker. Håber de finder penge til at få lavet komfuret, så de og vi kan fortsætte det gode arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar