torsdag den 6. januar 2011

Gæv kvinde

I går mødte jeg en gæv kvinde, jeg ikke har set et stykke tid.
Jeg spurgte til, hvordan tingene stod til - og hvorfor hun dog måtte bruge rollator.
Det var en gang nervebetændelse efter kemoterapi, der gjorde det.
Hun er en ekstrem positiv kvinde og har et meget lyst sind.
Hun fortalte, at når det gjorde meget ondt i benene - så satte hun en CDer med god musik på, og så dansede rundt rundt med et viskestykke som dansepartner.
Når dansen var slut, blev viskestykket pænt lagt sammen og på plads, og hun takkede for dansen.
Så gik det alt sammen ganske godt igen.

13 kommentarer:

  1. Mit motto er: Viljen til at ville - avler evnen til at kunne. Det passer meget godt på den gæve kvinde du nævner.

    SvarSlet
  2. Det er sørme en gæv kvinde, og det handler jo netop om ikke at give op.

    SvarSlet
  3. Det er godt nok stærkt.
    Det tror jeg ikke, jeg kunne have gjort, men ingen ved jo hvordan man vil reagere, før man selv står i situationen.
    Hun må være noget af et livstykke.

    SvarSlet
  4. Madam Bæk: det er et godt motto.

    SvarSlet
  5. Anne-Marie: lige præcis :-)

    SvarSlet
  6. Ellen: ja, den gæve kvinde er noget af et livstykke - altid fuld af latter og smil.

    SvarSlet
  7. Ja, det er bestemt en gæv kvinde. Jeg er ikke sikker på, at jeg kunne bevare humøret i den situation, men det er så godt, at der er nogen, der kan.

    SvarSlet
  8. Sikke en dejlig historie, Kisser! Jeg er sikker på, at alting går meget nemmere, hvis man har et lyst og positivt sind.
    Klem og ha' en god fredag!

    SvarSlet
  9. Mia: det er nemlig godt med sådanne historier - det er værd at huske, hvis vi skulle havne i noget lignende selv.

    SvarSlet
  10. Madame: så skønt med livsglade mennesker, der har det svært.

    SvarSlet
  11. Kære Hexen
    Jeg skriver lige her for at sige at din side med bøger er lækker og overskuelig. Det er lige sådan en ide jeg kan bruge.
    Tak
    Hilsen Lone.g

    SvarSlet
  12. Lone: ih, det er så godt, at du kan bruge min ide med bogsiden.

    SvarSlet
  13. Jeg er imponeret over den indstilling til livet. Og jeg vil prøve det selv.

    SvarSlet