tirsdag den 9. november 2010

Stemninger

En aftengåtur om sommeren kl. 8 om aftenen er vidunderlig.
Det er den også en lun og vindstille novemberaften kl. 8.
Fordi - alle hundene er hjemme og Black og jeg kunne gå helt fredeligt i omegnen.
Der var stemninger i luften.

Jeg havde forrykket arbejdsdagen, fordi jeg kører sammen med en kollega, der bor tæt på, en gang imellem. Og vi kørte sammen i dag, og hun skulle lige i Hundige storcenter og bytte en gave.
Det "tvang" os også ind i Bilka, hvor jeg ikke har været i over 4 år.
"Det bedste, der er hændt mig i mit liv" (læs: mit afkom) havde nemlig i går fortalt mig, at jeg kunne få opfyldt mit ønske om leggings i Bilka. Det blev opfyldt - ønsket.
Så jeg var megasent hjemme, og havde også et kæmpekødben på 60 cm med hjem til Black-manden. Det blev pakket ud i heftigt tempo, og den store gnavning begyndte.
Der gik nogle gode timer med det.
Vi hvde dog indimellem været ude at kaste med bold i haven. Det var svært at finde bolden i det sorte mørke, og først da jeg kom ud mned en lommelygte, lykkedes det at finde bolden. Uha, stolt og glad hund, der kunne - med lidt hjælp - finde sin bold.

Så var det tid for en gåtur ud på de stille veje.
Vindstille og lidt lunt. Lige med et dukkede billeder frem på den indre skærm fra jeg var 14 og lige havde mødt mit livs kærlighed. Vi var i ungdomsklub sammen, og jeg blev fulgt hjem.
Gode og fantastiske minder - bare på grund af novembers stille vejr.

6 kommentarer:

  1. Det var vist en rigtig 'walk down Memory Lane' for dig i dag.
    Sommetider er det nu skønt at fortabe sig i fortidens minder, som du netop har gjort - det blev til en sød lille historie.
    Har Black ikke ondt i maven nu?

    SvarSlet
  2. Ellen: næ, Black har det helt fint :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt når minder kan vækkes ved en gåtur på en efterårsaften.
    Da jeg læste dit indlæg om Erik Poupliers bog, kom jeg til at tænke tilbage på hans dejlige bøger, som jeg slugte fra biblioteket. En god onsdag til dig, Kisser

    SvarSlet
  4. Annette: Det er så skønt med minder.
    Jeg er også blevet betaget af Erik Poupliers bøger. Der står flere på listen til senere læsning.
    God onsdag :-)

    SvarSlet
  5. Uhm ja, en aftengåtur er bare så dejligt, også selv om det nu er mørkt, når man går tur. Godt at høre at du fandt dine leggings! Jeg har også netop fundet et par - de er gode over en tunika.
    Klem og en dejlig aften til dig og Black :-)

    SvarSlet
  6. Madame: åh ja, aftenture :-) Jeg nød stilheden...
    God torsdag til dig.
    Klem

    SvarSlet