onsdag den 4. juni 2008

Grundlovsdag

Det er tradition i min svigerfamilie at vi mødes Grundlovsdag.
Traditionen opstod for 20 år siden, da vi var blevet så mange, at ingen kunne huse os alle sammen til jul og derfor bestemte vi at mødes Grundlovsdag.
Vi har været mange steder - sommerland, hedeland, ude at sejle osv osv.
De senere år har vi været i min svogers sommerhus i Rørvig - mest af hensyn til min svigermor, der ikke - i sin høje alder af 90 - kunne holde til at sidde i en bil ret længe.
Min svigermor befinder sig nu i himlen, så vi kan tage hvorhen vi vil.
Og det bliver i min have.
Jeg har sendt tak til vejrguderne, for meterologerne har lovet godt vejr.
Alle medbringer selv mad og drikke, bord og stole.
Jeg skal bare lave mad til mig selv - og min søde datter har bestilt mad til hende og gemalen, for de drager mod Frankrig på ferie senere på dagen. Endelig oprandt den store dag - ventetiden på ferien har været lang. Fuglen og chinchillaen er flyttet ind her.
Black får en stor flok at holde styr på i morgen. 30 personer. Og måske et par hunde.
Jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar