torsdag den 4. juni 2020

En tur i byen

Pinselørdag blev jeg hentet af et par gode venner, der syntes at jeg trængte til at komme ud i den friske luft.
Vi vandrede - dvs jeg sad pænt i min kørestol - ind til Køge torv.
Åh sikken oplevelse. Det er meget længe siden jeg har været på torvet, så min glæde var ret stor.
Vi spiste frokost på min yndlingscafé - udeservering og købte jordbær, blommer og ost.
Efter at have været begrænset til indelivet i en rum tid var det lige før hovedet eksploderede af alle de mange indtryk.
Skøn dag

Det hvide hus er “mit” hus.
Jeg har ikke den udsigt som billedet viser, så skulle jeg have boet lidt højere oppe.

I går blev jeg hentet af min svoger og svigerinde, for det var tid til det kvartårlige kontrolbesøg på sygehuset. Mit forløb er “langsom progression” - dvs næsten ingen “forværring” siden sidste besøg.
Vi fortjente en god frokost, hvilket vi indtog på havnen i Køge.
Desværre kom vi fem minutter efter de havde taget frokostmenuen af plakaten, så vi kunne kun få en menu bestående af rødspættefileter og hjemmelavede fiskefrikadeller (og en velskænket fadøl).
Det kan godt have sine fordele ikke at kunne vælge frit...
Det var skønt det hele, og vi blev mere end mætte.
Når jeg engang i fremtiden kan komme ud på egen hånd, skal jeg da helt sikkert besøge stedet igen, for jeg elsker smørrebrød og de har en skøn lang liste med netop det.
Forhåbentlig varer det ikke så længe inden jeg selv kan komme rundt, for endelig langt om længe måtte kommunens administrative komme på hjemmebesøg.
Venter på el kørestol.


3 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig tur du har haft. Og jeg kan forestille mig at du virkelig trænge efter at være “lukket” inde siden starten af marts. ��

    SvarSlet
  2. Åh hvor kan jeg godt forstå, at du var glad, og jeg håber meget for dig, at du snart får en eldrevet kørestol, så du selv kan bestemme, hvornår du vil en tur i byen. Det må være så trist at være lukket inde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tålmodigheden bliver sat på en gevaldig prøve. Skal i den kommende uge have taget mål og prøvesidde el kørestol...
      Det er heldigvis kun ganske få timer det har været trist at være lukket inde. Jeg tror der skal meget til før jeg mister mit gode humør....

      Slet