mandag den 8. juni 2020

Genoplukningstider

I disse genoplukningstider er det dejligt at få besøg af gode venner, jeg ikke har set i lang tid.
I dag var det min gamle chef og hans kone, som kom på besøg.
De havde en skøn hjemmebagt kage med og 
Denne fine æske.
De har købt den i Thailand og den udsender den mest eksotiske duft.
Flot håndværk og den  fine pink blomst er altså sæbe.
Den skal ikke bruges, blot stå til pynt på badeværelset og sprede sin skønne duft.
De er begge to på min alder og de har altid rejst meget og gerne langt væk.
De har også besluttet efter coronatiden, at rejser i fremtiden kun bliver i Europa, og gerne i egen bil.
Inden de gik, vaskede de op, tørrede borde af og pakkede rester af kagen ind til fryseren.
Jo, jeg føler mig ret forkælet...

Jeg skulle også have haft besøg i går af en veninde, hun aflyste, fordi hun var ramt af en infektion, som hun kunne risikere at smitte mig med.
Min muskelkraft er jo for nedadgående, og det har jo også ramt evnen til at hoste ....
Heldigvis findes der metoder til at hjælpe på det.
På onsdag skal jeg mødes med min hjælpemiddel medarbejder fra kommunen ude hos hjælpemiddelcentralen, for jeg skal have taget mål til el kørestol.
Så håbet er lysegrøntog temmelig optimistisk for at jeg om kort tid kan komme ned til stranden, som ligger få hundrede meter fra min bolig.
Der er også temmelig mange fremvisninger af mit hus, så jeg håber jeg sart kan blive befriet for tanker om det.
Og få alle mine møbler hertil, så al ting kan finde deres rette plads.

2 kommentarer:

  1. Jeg krydser stadig fingre for, at det hele går som det skal. Du har nok at tænke på uden at behøve ekstra bekymringer.
    Jeg tror ikke, rejseaktiviteten bliver normal igen før vi har en vaccine - og måske ikke engang da.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ, jeg har samme fornemmelse som dig med rejseaktiviteten.

      Slet