lørdag den 16. november 2019

Genbrug

For et par dage siden var en lokal hjælpeorganisation forbi for at hente ting og sager. Desværre ringede de ikke på, for jeg havde også kasser og poser indenfor.
Hvor er det så godt at svoger og svigerinde kiggede forbi med skøn julekage og indkøb fra torvedagen i Køge i dag.
"Bonusnevøen" skal nemlig flytte for sig selv, og mangler indbo.
De sidste kasser kom med dem hjem - ligeledes poserne til Røde Kors (fyldt med tøj).
Resterne af mine frimærkesamlinger kom med svoger.
Og noget af det bedste - jeg har pakket det sidste af andre samlinger, som jeg sender til penne- og byttevenner rundt om i verdenen, var pakket og frankeret - de kom også med til postkassen.

Kommunens hjælpemiddelcentral har igen hjulpet mig med hjælpemidler - bl.a. forhøjning til min sofa, så jeg kan komme op.
P. den unge mand, som "monterede" mente at sofaen havde fået den rette højde.
Jeg var enig med ham i første omgang, i anden omgang - jeg kan ikke nå gulvet.
Så svoger og svigerinde, der hjælper mange ældre mennesker (og handicappede som mig), var da hurtige og flytte en af klodserne fra hvert ben på den ene sofa over på den anden sofa, så jeg nu kan nå gulvet. Jeg skal lige bemærke at svoger er 81!!! og min Finns storebror.
Smukke buketter fra seneste tids gæstebud pynter i køkken.

Hver fjerde uge er der storskraldsafhentning fra matriklerne.
Det sker ret ofte, at der stopper biler og chaufføren tager nogle af tingene.
Godt genbrug - for når først kommunens folk har hentet, går det hele til forbrændingen.

2 kommentarer:

  1. Du lader til efterhånden at være kommet af med det meste af det, du ikke kan tage med til Køge - og på gode måde allesammen.
    Hvor er det godt at høre, at hjælpemiddelcentralen fungerer hensigtsmæssigt.

    SvarSlet
  2. Dejligt at så meget nu kan glæde andre. Nu må du have tyndet så meget ud i dine ting, at resten kan være i din nye bolig.

    SvarSlet