fredag den 8. december 2017

Ipad

Min Ipad er slidt op. Den var ca et minut om at rulle et billede over skærmen.
Bestemt ikke et tempo, der passer til mit temperament.
Den er 5 eller 6 år i næste måned, og har formidable 16 GB.
Så nu har jeg investeret i en ny helt almindelig Ipad med 128 GB, så kan jeg ha det meste af min musik på Ipaden i stedet for computerne.
Der bliver jo lavet lidt om i funktionerne på dem, og der er god hjælp at hente hos leverandøren - på dansk.
På den gamle Ipad skulle jeg skubbe op fra neden for at få air play knappen frem og trykke på "Ceol" (= mit anlæg i stuen). Jeg har lige brugt et par timer på at læse brugsanvisninger.
Tryk på den app jeg vil afspille fra, åbn kontrolcenter.... og klik på et symbol (umuligt at finde på et almindeligt tastatur) og vælg højttalere.... Jeg kunne ikke finde det lille symbol, for jeg stirrede mig blindt.... og da jeg endelig fandt det, slog jeg mig selv på panden. For det er så pokkers logisk...
Så nu spiller musikken lystigt fra min fine nye Ipad.
Og min vandskadede computer kører også lystigt igen - jeg skal bare hente den, eller have den bragt.
Min helt egen IT supporter er en sand mester ..... han får mange kram.

3 kommentarer:

  1. Ih, hvor kunne jeg også godt tænke mig min helt egen it-nørd. I alle sammenhænge. Men det er mig selv, der er nødt til at finde ud af det hele selv. Det er både godt og skidt ...
    Men tillykke med din nye maskine - du bliver garanteret meget hurtigt meget glad for den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg er også meget glad for ham 😊
      Ja, tålmodigheden bliver sat på prøve, når det går skidt med at finde ud af det...
      Vi er allerede retdus, min nye maskine og mig.

      Slet
  2. Tak Hanne.
    Min telefon er fem år, og den skal nok snart udskiftes. Men så længe den ikke viser svaghedstegn bliver den ikke udskiftet.
    Du må starte en opsparing til en ny ipad. Ja de koster jo en vel del.

    SvarSlet