lørdag den 16. september 2017

Det er svært at se

På min morgengåtur i går morges kom jeg forbi denne busk og måtte vige i en stor bue udenom, for der var ekstremt mange bier (eller er det hvepse).
Det er svært at se på billedet og irl kender jeg vist heller ikke forskel på de to.
Men de var meget, meget travlt beskæftiget, så jeg tænker det var bier der skulle samle honning til boet?

En flot svamp i min have, der er med til at nedbryde roden for en af hasselbuskene....

Vandretur til byen i dag - det er torvedag, og jeg skulle købe ind til næste uges gæstebud.
Det var så skønt at se solen, at jeg spontant måtte tage et billede af den.

Vandreturen i dag blev på over 10 km, men da jeg kom hjem og benene havde hvilet sig en stund,
kom slåmaskinen i brug.
Ligeledes gjorde fotoapparatet og en tanke OM jeg nu skal lade mit skønne egetræ fælde?

Årets æblehøst har været særdeles rig - primært ananasæblerne, men de har været fulde af et eller andet på skrællen, så der ligger mindst en tons til havens dyr.
Det er kun blevet til to kilo æblegrød og nogle få stykker er spist.
De røde æbler (jeg husker altså ikke sorten) er en sen sort, og hænger smukt på træet.
Der er 15 æbler på det, ganske godt når det først er andet år det bærer frugt.

En smuk rose.

Derinde i byen gik jeg og kiggede ned i jorden, man ser sig vel for, så man ikke falder...
Jeg kiggede på et tidspunkt, og der kom en mand imod mig på cykel og lige pludselig sagde han:
BØH. Det udløste latteren.

2 kommentarer:

  1. De er ikke store nok på billedet til, at jeg kan se det, men det er kun hvepse, der har hvepsetalje :-) Hvis du billedgoogler, kan du tydeligt se forskel på bier og hvepse.
    Sjovt, så stor forskel der er på æblehøsten i år - to af vores træer bærer ikke ét æble,mens filippatræet bærer for første gang! Dog kun tre ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Har googlet :-) Tak.
      Underligt med den frugt.
      Jeg har kun fået 1,5 kilo hindbær og 300 gram solbær - buskene plejer at give mange kilo.

      Slet