tirsdag den 27. juni 2017

Aircondition

Jeg kom hjem fra Spanien i søndags. Flyet var en anelse forsinket. Vi skulle flyve kl. 13, men kom først afsted kl. 14.55.
Årsager var der et par stykker af. Først var flyet forsinket på turen fra Kastrup til Spanien, og da det ankom havde besætningen store udfordringer med at få nogle personer ud af flyveren. De ville simpelthen ikke forlade flyet, og det tog dem langt over en time. Dette fik vi at vide af personalet ved gaten, og parret ankom så endelig til gaten med en shuttlebus. Det var et meget gammelt par - at skønne efter deres gang og holdning, og øvrige udseende lignede de nogle, der var godt oppe i halvfemserne. Man undres.
Et par dage ned i det spanske begyndte jeg at få en tør plet i halsen, hoste en tør (og dum og irriterende) hoste. Det er fortsat hjemme....
Jeg gætter på, at det var aircondition anlægget, der er skyld i det.
For min skyld må det gerne forsvinde så kvikt som muligt. Hosten vækker mig om natten!! Og der skal ellers noget til for at forstyrre min søvn.
Min bror og hans kæreste var i lufthavnen for at tage imod os. Jeg havde regnet med at skulle med metro og toget hjem, næh nej, min bror tog min kuffert og gjorde tegn til, at jeg bare skulle følge ham.
Big surprise.
På vej hjem til Køge inviterede han os alle ud at spise på en restaurant tæt på mig, men både papnevøen og jeg ville bare gerne hjem.
Min bror brokkede sig over at han ikke havde kunnet finde koden til mit WIFI og der var ingen strøm til noget som helst. Han havde nemlig overnattet hos mig natten mellem fre-lørdag, da han skulle cykle Sjælland Rundt med start kl. 6.00 lørdag. Han gennemførte - sejt. Altså, jeg slukker for alt på stand-by, når jeg forlader hytten - også fyret.
Da vi havde sagt farvel, kom jeg ind til en stor overraskelse - mit køleskab var blevet fyldt op. Min datter og svigersøn havde lige været forbi - med "en buket blomster" som mit barn skrev i sin lille velkomsthilsen.
Af hjertet tak til dem alle sammen.