tirsdag den 30. august 2016

Ulykke

Da jeg var omkring 7-8 år, så jeg en ulykke på Sallingvej i Vanløse. En mand på scooter var kørt galt, og havnet på kørebanen. Han lå helt stille - på ryggen - og der var en stor, STOR blodpøl fra hans hoved, og han lå lige der, hvor sporvognen kørte. Ja, det var dengang, der kørte sporvogne.
Jeg havde aldrig set så meget blod i mit ret unge liv.
I dag genså jeg det.
Det var som deja-vu.
I et befærdet kryds her i byen .... der var meget lang kø på hovedvejen... lå en mand lige på ryggen med en stor blodpøl fra sit hoved.
Da jeg var kommet forbi uheldsstedet, sendte jeg mange gode tanker til den forulykkede om hurtig helbredelse.
Ubehageligt var det.

2 kommentarer:

  1. Puha. Var det mon en cyklist, der lige var blevet torpederet der?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, Ellen, det så ud som en fodgænger... Men grimt var det, den smule jeg nåede at se - det er bare om at passere i en vis fart.

      Slet