onsdag den 18. september 2013

Sæby

Mandag formiddag kørte vi til Sæby - veninden og mig.
Uden hunde.
Næsen var rettet mod Glaskunst butikken.
Jeg blev temmelig betaget af de små glashuse og et billede med samme,
så begge dele kom med hjem.
De var oven i købet på tilbud :-)
De er blevet forsvarlig pakket ind, så de klarer transporten til Køge.

Min ex-svigerinde havde anbefalet at vi besøgte kirken, kunsthåndværkergaden og en tur på havnen.
Vi gjorde det hele.
Sæby var en temmelig død by mandag formiddag.
Byen er ved at pakke sammen efter turistsæsonen.
Det var skønt solskin, så vi nød turen rundt i byen og nærmeste omegn.

Herinde bor keramikeren og hun har mange MANGE skønne ting til hus og have.
Jeg nøjedes dog med 2 lys koboltblå (yndlingsfarve) krus og sidetallerkener.
Da hun kun modtager kontante penge, måtte vi jo ud at finde en pengeautomat.
Den første vi fandt, var ude af drift.
Den anden, vi fandt, var også ude af drift.
Men banken var dog åben, så ind til kassen for at få nogle penge.
Vi var eneste kunder i banken, og der gik adskillige minutter, inden vores nummer blev trykket ind!!!
Jeg vil gerne bede om nogle penge og afleverede mit dankort.
Beklager, det kan "den der" ikke håndtere.
"Den der" var skærmen.
Hvad? Er dette ikke en bank?
Joh, det var det da.
Du kan kun hæve penge i automaten udenfor.
Velkommen turister til Sæby.
Kundeservicen kunne ligge på et meget lille sted i Nordjyske bank.
Der var da heldigvis en bank mere. Sparbank Nord.
Her virkede automaten.
Jeg måtte lige ind i banken for at høre om jeg kunne hæve penge der.
Nej, det kan du ikke, fordi vores system kan ikke håndtere om dit kort er spærret.
Det kan automaten udenfor.
Se, det var en bedre kundeservice.
Nå, vi vandrede den lange vej tilbage til keramikeren, og hun var rystet over behandlingen.
Det er jo kunderne, vi lever af, så skal man opføre sig ordentligt, var hendes svar.
På vores vej rundt i byen kom vi på Torvet adskillige gange - også ved frokosttide, hvor vi fandt et glimrende sted at spise god dansk mad.
Efter frokost kom vi ud til kirken, hvor der også lå et glaspusteri.
Og herfra kom to flotte frostede glas med hjem. De kan både bruges som lysestager, jeg har nu tænkt mig at de skal bruges til vand.
Billeder kommer senere her på kanalen, når alt er pakket ud hjemme.
En tur nede om havnen, hvor der var en skøn isbod.
En stor softice med lakridsdrys kom også i maven.
En dejlig dag.

Sæby Museum - et meget flot og velholdt bygning.

2 kommentarer:

  1. Der er nu skønt i Sæby ;) Knus

    SvarSlet
  2. Sådan en sensommerferie er vidst slet ikke så tosset. Jeg undrer mig noget over bankerne. Men sådan er der jo så meget..

    SvarSlet