onsdag den 25. juli 2012

Skøn onsdag

Det er onsdagsfri.
Inden det  blev alt for varmt, skyndte jeg mig at gøre hytten ren.
Og selvfølgelig allerførst ud at gå med Black.
Jeg ville ud at cykle i dag, og en tur til Torvet i Køge - specielt en onsdag - trækker.
Jeg ville også afprøve min nye cykeltaske.
Der kom jordbær, ærter, kirsebær, ost og brød + kage med hjem.
Jeg ville gerne cykle 10 km i dag, og det kom til at passe.
Suk, på vej op ad en bakke, var der åbenbart ikke mere strøm på batteriet, for jeg skulle da godt nok knokle i pedalerne. Selvom jeg satte den ned i meget lavt gear, var den ekstrem tung - at træde i pedalerne. Det er ligesom pedalerne sætter sig fast...
Jeg må hen for at spørge cykelhandleren om jeg skal slå batteriet helt fra, så cyklen virker som helt almindelig cykel.
Jeg måtte have en forfriskning på Torvet på en af cafeerne, inden jeg kørte hjem.
Elsker at sidde og se på livet på Torvet.
Der kom 12 skønne 4-årige unger, der var ude for at købe ærter med deres pædagoger, og de var meget interesseret i springvanget.
Lige om lidt skal jeg til at arrangere den nys indkøbte ost mv, for jeg får gæster.
Og jeg har kun i morgen tilbage på jobbet, SÅ HOLDER JEG FERIE.

6 kommentarer:

  1. Hvor lyder det dejligt, at du har ferie fra i morgen eftermiddag! Jeg håber, du kan få opklaret, hvordan du bruger cyklen, når batteriet er fladt. Hvor langt kan man køre på en opladning?
    Klem og en skøn onsdag aften til dig!

    SvarSlet
  2. Sådan nogle moderne opfindelse skal altså prøves nogle gange under gunstige forhold, for at man kan vænne sig til det. Men forhåbentlig finder du en løsning som gør at batteriet kan holde strøm.
    God motion men ikke overdrevet :)

    SvarSlet
  3. Madame: Man kan køre ca. 60 km på en fuld opladning.
    Ih, som jeg glæder mig til ferie :-)
    Klem

    SvarSlet
  4. Donald: Jeg skal da bare huske at lade batteriet helt op hver gang jeg har været ude at cykle.

    SvarSlet
  5. Mor har faktisk lige fået nyt batteri på garantien, da det anden ikke virkede optimalt.
    Jeg håber, at du kommer til at nyde din ferie fuldt ud.

    SvarSlet
  6. Susanne: det vil jeg have i baghovedet - med det nye batteri.
    Ferien bliver ren nydelse - jeg er godt til at få opfyldt formålet med ferie: rekreativt :-)

    SvarSlet