mandag den 30. april 2012

I gang med - nyt fra strikkefronten

Det er meget lidt strik jeg er blevet færdig med i 2012.
Jeg har startet en del nye projekter, bare fordi det kan være svært at beslutte sig for hvilket et, der er mest interessant - lige i øjeblikket. Derfor er det sjovt at starte en masse nyt op, og så kommer følelsen straks, hvilket et af projekterne der trækker mest - for at blive strikket først.
Den blålige, som egt. er mere grøn end blå, er
Hanne Falkenbergs Summertime. Den er lige straks færdig, og jeg GLÆDER mig til at aflevere den til mit barn.
Den har været lidt tung og sej at strikke.


Da jeg kom hjem fra Paris, lå der 2 bundte grøn Arvetta på mit bord.
Gave fra mit barn, og straks måtte jeg starte på et par sokker, der passe til PUSLESPILLET - en grøn trøje jeg strikkede sidste år.

Jeg elsker at strikke Hanne Falkenbergs retstrikkede projekter.
Det er skønne, gennemarbejdede opskrifter.
Her ovenfor er det Ballarina - også til mit barn.

Jeg skal da også have lidt selv, og den blå herover er en patentstrikket bluse - i Lanett fra Sandness. En skøn merino.
Ærmerne og det meste af ryggen er strikket.

Jeg fik 5 bundter silke-cashmere i fødselsdagsgave, og jeg er faldet for Lemon fra Amimono.
Med vandrette masker. Det er sjovt at strikke igen. Det strikkede jeg også i 70erne.
Alle disse projekter er på pinde 3.
Egentlig min yndlingspinde tykkelse.

4 kommentarer:

  1. Fine ting du har gang i - det grønne arwetta garn er rigtig lækkert. Jeg har lavet nogle "fingerløse" vanter i både en flaskegrøn og en rødlig farve af det garn.

    Hvad købte du i Glashuset? God mandag aften til dig :)

    SvarSlet
  2. Anette: tak :-) Jeg er også meget glad for arvetta.
    Jeg købte 4 hjerter i den blå farve, som på dit billeder, men de er på en fod og en pind. De står så flot i vindueskarmen og lyser spiller i dem.
    Jeg købte også nogle sjove figurer til mit barn.
    God mandag aften :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er du flittig - jeg er meget imponeret over dine strikkeprojekter, Kisser. Strikkekunsten er lukket land for mig, men måske skulle jeg tage et brush-up-kusus.
    Klem og god solskinsdag til dig!

    SvarSlet
  4. Madame: tak. Det er så hyggeligt at strikke - og samtidig også praktisk :-)
    god første maj og klem

    SvarSlet