torsdag den 17. september 2015

VÅD

Hold-da-op som det regnede i går aftes og blæste.
Jeg skulle på cykel hjem fra arbejde, og jeg bor på en bakketop.
Jeg havde "selvfølgelig" kun regntøj med til overkroppen. Og der er huller i min cykelhjelm.
Et par cowboybukser kan optage temmelig meget vand. Det er et under, at jeg i det hele taget kunne få dem af, sådan klistrede de til benene.
Og håret så ud som jeg lige have vasket det.
Skønt at komme indenfor i tørvejr.
Der kom rigtig mange spisende gæster i går i cafeen, og vi vaskede op lige så snart der blev sat service i kurven. Det gik nemt og smertefrit.
Jeg havde lavet lidt hjemmefra, så vi havde god tid til at "koge det hele sammen".
Menuen havde jeg fået lov til at bestemme: gammeldags æblekage, ratatouille, couscous og focacciabrød.
Jeg havde jo "testet" den i lørdags på mine egne gæster.
Æblerne kom fra min egen have - fra ananasæbletræet. 1,5 kilo færdig æblegrød - og der var 5-6 stykker, der ikke kunne få. Der er temmelig mange der elsker den æblekage.

2 kommentarer:

  1. Godt du trods alt kom hjem. Det er så dejligt at komme pladdervåd hjem og straks smide tøjet og tage noget tørt på. Jeg kender det alt for godt selv.

    Ananasæbler er bare de bedste, så jeg kan godt forstå, de nød din æblekage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, ja det tror jeg vi alle har oplevet - at blive pladdervåde. :-)

      Slet