søndag den 3. februar 2013

Messe

Tidligt i morges - kl. 9.30 - blev jeg hentet af en af strikkepigerne, og vi var 4, der drog mod nord og Rødovre, for der er håndarbejdsmesse i Rødovrehallen i denne uge.
Det var ganske godt vi var tidligt på færde, for der var til at komme til i hallen. Senere sådan henimod frokost var godt fyldt op og vi gik i gåsegang.
Vi var rundt til alle standene - for at hente inspiration til de næste strikkeprojekter og se trenden indenfor strik, patchwork og andet håndarbejde.
Jeg standsede flere gange ved Tante Grøn fra Odense. De havde en patentstrikket model jeg forelskede mig i.
Jeg elsker at strikke patentstrik og også have bluserne på.
Så jeg kom tilbage og købte ind til den skønne model.
Garnet hedder Blomsterfrø - det er jo også snart tid at købe blomsterfrø - og er det skønneste bomuldsgarn, DER IKKE KRYBER.
Farven er lavendel.
Og jeg synes jeg mangler en marineblå bluse.
Bare fordi jeg har ikke en marineblå - hverken bluse eller trøje, og det er en af mine yndlingsfarver.
Så der kom også marineblåt blomsterfrø med hjem.
Hihi, bluserne skal strikkes på pinde 2½ og 3, så der er et par timers arbejde.
Pyt, jeg har jo snart TID NOK, fordi jeg bare ikke skal være arbejdsramt.
Mit barn og en veninde var også på messe, og vi mødtes, og jeg fik knus og kram og et par bundter af hendes vidunderlige STRIKKETINGS MERINO  - håndspundet med hjem i posen.
Uhhh, hvor vil jeg gerne strikke Dydsmønster fra Geilsk, men det er i "krads"uld (jeg er sart overfor uld), men Bente Geil ville ikke sælge noget til mig, fordi modellen egner sig kun til at blive strikket i uld. Den klasker sammen i andet end uld, og det er da kedeligt at strikke sådan en flot model, der bare bliver "mindre pæn".
Tak for nogle dejlige timer, strikketøser...

6 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig hyggeligt med den messe. Kan godt lide at hun ikke ville sælge dig noget fordi du ikke kan bruge det garn der er beregnet til det :) Håber du i stedet kan finde noget andet lige så lækkert at strikke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, det var en meget hyggelig dag. Ja, det var ærgerligt med dydsmønsteret... Der er jo heldigvis massevis af andet strik, der kan inspirere.

      Slet
  2. Det lyder som den dejligste dag, Kisser! Selv om jeg ikke strikker, kunne jeg finde på at gå på en håndarbejdsmesse og bare nyde. Klem og god mandag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame: der er mange fine ting, og god inspiration at hente på disse messer.
      God mandag og klem :-)

      Slet
  3. Det var godt nok MANGE mennesker derinde ... jeg var der om lørdagen og var særdeles glad for, at jeg ankom kl. 9:55 :-)
    Men ja: det var meget inspirerende, og jeg kom da også hjem med en del garn. Og andet ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg elsker disse messer,hvor der er en masse god inspirationen, og messerabatten hjælper jo også lidt på indkøbene...

      Slet