onsdag den 20. februar 2013

2020 og perfekt onsdag

Det er ikke årstallet i overskriften, men beløbet jeg lige nåede at bruge i Køge City her i formiddags.
Først et besøg hos frisøren, og en dejlig lang snak om den kommende tid. Jeg er kommet hos samme frisør faktisk lige siden vi er flyttet til Køge i 1969. Nu er det bare datteren, der er indehaver af salonen. Og jeg er voldsomt tilfreds med mit nyklippede hår.
Så et smut hen i Tiger og hente en hue til Sørens (kollega) mor. Moderen bor et sted syd for Køge og Søren bor nord og vest for København.
Der kom 3 film med hjem til samlingen. Tiger har DVD film til 20 kr. Skal jeg ærgre mig over at jeg købt "Coco og Igor" til 50 kr. hos min sædvanlige film-pusher, når jeg kan købe den hos Tiger til 20 kr.? Nix.
Onsdag er torvedag i Køge, og der er ikke så mange stande som om lørdagen. Fiskemanden var der i sin campingvogn, og der kom et kilo torskerogn med hjem.
Et smut hen i sæbeværkstedet for at købe en gave. En specielbutik i Køge. Og deres varer er bare super, betjeningen uovertruffent.
Jeg måtte fortælle indehaveren om en facebookven og blogindehaver, der - ligesom mig selv - har fortalt om SÆBEVÆRKSTEDET.
Hun blev så GLAD. Hendes morgen havde ellers været bavdr... og nu fortsatte dagen med lutter smil og glæde.
Hun blev også meget glad, da jeg fortalte, at hendes morgenfruesæbe har kureret mine hænder, som i perioder havde løsgående hud.
Alt var lutter smil, og så.... vi har fødselsdag i denne uge, så du kan vælge et stykke sæbe fra dette bord - som gave.
What??? Jeg fik et kæmpe stykke honningsæbe som gave.
Og gaver er jo ganske gratis.
Biografen havde åbent. Bare fordi det er vinterferie her i byen. Og jeg fik købt billetter til næste uges forestillinger - 2 film på en aften. Joh, det er godt at spare 5 kr., som er prisen for at bestille via nettet. Vi skal ind at se Hitchcock og Beautiful Creatures.
Slutbesøget i byen var hos Matas, for jeg skulle have LIVETS OLIE med hjem til mine tørre øjne.
Tørre øjne ender om få dage - fordi jeg slipper for tørt indeklima på min arbejdsplads.
Dagen vil slutte af i gode venners selskab.
Smil og ægte glade miner breder sig som ringe i vandet
Nyd din onsdag.

2 kommentarer:

  1. Det er jo bare den dejligste dag i dag! Spændende at du skal se Hitchcock, og jeg håber du fortæller om den. Og dvd'er hos Tiger er en rigtig fin idé, som jeg også har benyttet mig af. Nu mangler vi bare et billede af dit nyklippede hår :-)
    Klem!

    SvarSlet