lørdag den 28. juli 2012

Hygge

Det er så hyggeligt at have min datter boende. HUN ER PÅ REKREATION.
Ting tager tid - også en rekreation.
Jeg har ferie, og en af mine fikse ideer i min fere er at cykle 10 km om dagen.
Og Black får sine gåture - også.
Det er så skønt, at Black har selskab, når jeg drøner af sted på cyklen.
I dag gik turen til Torvet i Køge, specielt med henblik på indkøb af en gammel ost (som jeg elsker) der smagte lidt bedre end den jeg købte i onsdags. Den fra onsdag er kun en 10%, så i dag har jeg glemt alt om sundheden og købt en 45%. DEN SMAGER.
Efter en snak med en gammel kollega, der også bor i Køge, for et par dage siden, blev vi enige om at det er sundt for økonomien at handle på Torvet i slutningen af torvedagen.
Det var lige det jeg gjorde i dag, og med hjem kom 2 kæmpe orkideer. Oprindelig pris: 75 kr. stk. Jeg fik 2 for 60 kr.
Det er jo lige noget for en økonom som mig.
Jeg havde lige smidt træskoene indenfor, så ringede min bror og fortalte, at Ide Møbler har 25% på alle ikke nedsatte møbler i morgen. Så i morgen skal datteren og jeg til Ide Møbler og købe reoler til min stue.
Z (mit barn) har en fortræffelig smag, så hun har en meget vigtig rolle i mit valg af reoler.

10 kommentarer:

  1. Det er dejligt at læse, at I hygger jer, Kisser. Spændende med dine nye reoler - måske viser du et billede af dem, når de er kommet hjem?
    Klem og rigtig god lørdag aften!

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå, det må være rigtig hyggeligt, sådan at få hende hjem igen. Jeg håber, hun hurtigt bliver stærk og frisk hjemme hos mor :-)
    God handel i morgen!

    Tak for din hilsen på min blog :-)

    SvarSlet
  3. Madame: der skulle være 7-10 ugers leveringstid på reolerne, så det har lange udsigter.
    God søndag og klem.

    SvarSlet
  4. Lene: Selvtak, farmor :-)
    det går den rigtige vej med "barnet" her.
    Det skal blive godt med de nye reoler.

    SvarSlet
  5. Godt Z har dig til at hjælpe hende til at blive stærk igen.
    Jeg bruger også sommetider 'torvetricket' ;-) - man sparer nemlig rigtig mange penge :-)
    Hyg jer og god ferie.

    SvarSlet
  6. Ellen: Tak og ja, det er nemlig et godt trick :-)

    SvarSlet
  7. Det glæder mig gevaldigt, at din datter har det godt, og at I hygger jer. Jeg ville ønske, at jeg havde sådan et torv, hvor jeg kunne fange frisk frugt og grønt, men det findes ikke lige i nærheden. God søndag hos jer..

    SvarSlet
  8. Flot at du cykler 10 km om dagen, og det er dejligt at Zette kan bo hos sin mor og blive forkælet.
    Glæder mig til at se de nye reoler.
    God søndag

    SvarSlet
  9. Susanne: vi har torvedage onsdag og lørdag, og efter jeg har onsdagsfri benytter jeg det flittigt.
    God mandag tl dig.

    SvarSlet
  10. Britt: jeg glæder mig også MEGET til de kommer - en gang i uge 38.
    God mandag :-)

    SvarSlet