fredag den 14. december 2018

Strik og garn




Jeg har strikket en bluse for min brors kæreste. Hun er ellers selv god til at strikke, men denne gav hun op overfor. Den skal strikkes oppefra og ned - og der er mønster på hver pind (blonden foran).
Den er strikket i Canard Mohair - et trådet, og det trækker skævt. Jeg skulle have haft en ganske tynd følgetråd med for at undgå det. Det er for sent nu.
Noget ganske forfærdeligt garn at strikke af.
Billedet øverst er efter blusen er vasket og har været spændt op - alligevel ruller kanterne ganske let.
Billedet herunder er inden vask.
Sølle 110 gram vejer den … jeg har haft den på, og heldigvis sidder blonden lige.

Adventsgave fra mit barn - den første søndag i advent.
Vi holder begge to meget af frugt, så det var jo ganske passende med garn med navnet appelsin.

To varianter af turkis!
Jeg er ved at strikke model Magnum fra Önling - faktisk 2 styks.
En i sort, som absolut må vente til foråret med at blive færdig, for det er helt umuligt at se mønster i det sorte fluffy garn i denne mørke tid.
Så der blev købt turkisfarvet garn - det øverste nøgle på billedet herover - og her er det muligt at se mønsteret.
Sommerfuglen i København havde i week-enden 15% rabat på Hanne Falkenbergs modeller, så jeg bestilte et kit.
Model Tvist i hør/bomuld.
Farver er svære at gengive på billeder.
Jeg ville gerne have "noget i havfarver".
Jeg er til kølige og klare farver, så jeg blev enig med mig selv om, at turkis var godt.
Det nederste nøgle på billedet er turkis i HFs farvekollektion.
I min er det lige præcis en havfarve....
Kittet er årets julegave til mig selv.

4 kommentarer:

  1. Især de blå farver kan drille på billeder, synes jeg - men Twist-modellen er pæn. Netop denne turkis på dit billede og på HF's billede er meget forskellige.
    Godt gået, at du gad strikke den 'selvdrejende' bluse til en anden. Den blev da meget pænere efter vask. Heldigvis :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja heldigvis - noget forfærdeligt garn at strikke med...

      Slet
  2. Du er fantastisk til at strikke, Kisser! Jeg har ikke strikket i 30 år, selv om jeg er sikker på, det er hyggeligt og næsten en form for meditation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Det er hyggeligt at strikke - praktisk også - og ren meditation :-)

      Slet