onsdag den 3. oktober 2018

Stofskiftet

Igennem det sidste halve år har jeg besøgt min læge - og andre læger - op til flere gange.
Neurologen, som gjorde en masse undersøgelser omkring min dropfod, anbefalede, at jeg fik undersøgt mit stofskifte "om nogle måneder".
I sidste uge fik jeg taget blodprøver, og i dag har jeg besøgt lægen for at han kunne fortælle mig, hvordan mit stofskifte har det.
Det har det ganske fint. Det ligger indenfor normalområdet, dog i den lave ende.
Indenfor de sidste par år har de fået fokus på de tal, som TSH giver.
Kommer det over 10, skal jeg have stofskiftemedicin - siger lægen!!!
Mit tal ligger på 6, og jeg kan desværre ikke selv gøre noget aktivt for at ændre det.
MEN alle mine andre hormoner fungerer fuldstændigt normalt i hele kroppen.
Godt at vide.
Kolesteroltallet er kun en lille bitte smule højere end normalområdet. Også godt at vide.
Besøg hos fyssen i morges - jeg fik en high five af ham, fordi jeg træner så flittigt, trods dårlige ribben og venstre knæ skadet. Lægen kunne konstatere, at der ikke var vand i knæet - gode tegn, så er der ingen korsbånd beskadiget.
Optimismen er i højsædet - igen.
Lægen mente også, at der er gode muligheder for at kunne komme til at gå normalt igen.
Ih, hvor vil det glæde mig - ud over alle grænser.
Lægen mente også, at jeg kunne tage smertestillende medicin for de trykkede ribben. Jeg tror nok, jeg kiggede lidt underligt på ham. Nej tak, det er kun når jeg skal rejse mig fra liggende stilling der gør lidt nas. Og kunne fortælle ham, at det er godt at kunne bruge de gode yoga åndedræt, så kroppen får den ilt den har brug for.

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt, at du har gode muligheder for at komme til at gå normalt igen! Og flot at du fik en high five af fysioterapeuten :-)

    SvarSlet