fredag den 2. marts 2018

Total stilhed

I formiddags fik jeg besøg af fugttest manden. Han skulle følge op på om der var mere fugt i træværket i mit køkken. 
Det er da heldigvis knastørt.
Her er total stilhed.
Jeg havde vænnet mig til den efter et par dage, så nu skal jeg lige vænne mig til stilheden igen.
Det går nok lidt hurtigere end at vænne sig til larmen.

For et par dage siden var min niece på besøg.
Med barn, hund og dåbskjole.
Hun havde spurgt om jeg ville brodere navne på den.
Første barn skal døbes om et par dage.
Min niece havde sin egen dåbskjole. 
Den havde min mor syet af min eks svigerindes brudekjole, som jeg syede til hende i tidernes morgen.
Men den var blevet gul, og det kunne ikke gå af i rens, så de unge mennesker har købt en ny dåbskjole.
Navn og dato er nydeligt broderet nederst på kjolen.
Jeg har også syet den lyserøde sløjfe/bånd på, som min mor havde lavet til niecens dåbskjole.
Det var yderst vigtigt, at den kom på, sagde min nevø. Han var (også) meget glad for sin farmor.
Jeg får den igen om noget tid for at brodere næste navn.
Næste dåb er om en måneds tid.

Lille Nanna skal bl.a. have dette patchwork-lege-tæppe med pangfarver - beregnet til at tiltrække sig hendes opmærksomhed.
Jeg er i gang med at hækle dyr og barnevogns"ranke" til næste dåb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar