tirsdag den 1. december 2015

Hygge - og RIP

Det har været den skønneste eftermiddag, søndag eftermiddag.
Jeg havde besøg af strikkegruppen, og SOM ALTID tilbringer vi de dejligste timer i hinandens selskab.
Gammeldags æblekage, pandekager med is og cookies. Uhm, det var godt.

I går eftermiddags havde jeg besøg af gode, gamle venner. Der blev serveret frokost, og så var der gang i kortenspillet, så vi kan få spillet nogle penge ind til vores fælles rejse til Nice i foråret.
Jeg har ikke tal på de år, vi har spillet kort sammen, det er mange - i hvert fald 30 år - og pengene, vi har spillet ind er gået i en fælles kasse, og så har der, når der var penge nok, været gode fælles oplevelser. Og det er mange.

Vi fandt også nogle datoer i kalenderen i det nye år, hvor vi skal mødes med relationer til mig, som gerne vil være sammen med os alle tre.
Min eks svigerinde og hendes nye mand.
Et par af mine andre gode, gamle venner.
Alt faldt i hak, så kan vi jo bare glæde os.

I aftes fik jeg en SMS om, at Rita var død. Hun blev kun midt i tresserne, og det er altså alt for tidligt at skulle sige farvel til dette liv. Rita var en jeg har kendt siden 1969.
Og temmelig ofte - så godt som hver gang jeg så hende - sang jeg denne sang med Kim Larsen for hende. K. (mig) hold nu op, og så rendte hun grinende bort.
RIP kære ven.

https://www.youtube.com/watch?v=A9Wp6hHZE4M


Ingen kommentarer:

Send en kommentar