tirsdag den 30. december 2014

Horseferry House, London

For et stykke tid siden spurgte en veninde mig om jeg kunne/ville modernisere hendes Burberry trenchcoat, som hun købte i London for mere end 20 år siden.
Ja, selvfølgelig.
Den skal forkortes med 30 cm, have nye knapper og bæltespænder i sort.
Det var nemt nok at finde knapperne, som er enkle habitknapper. Og de blev købt.
Bæltespænder - de er bare umulige at finde nogen steder.
ALLE butikker på nettet og her i byen og flere steder i København er besøgt - uden resultat.
Burberry har/havde et telefonnummer man kan ringe til her i Danmark, men det er nedlagt.
Så var kun et at gøre: at skrive til Burberry i London.
De svarede med det samme. De ville gerne have billeder af frakken og spænderne.
Vi mailede lidt frem og tilbage, og de sendte en pris.
40 £ som er inklusive forsendelsen.
OG
en mail om at jeg skulle ringe til dem - med oplysninger om mit betalingskort.
Jeg skrev tilbage, at mit talte engelsk er "poor".
Der var ikke noget at gøre..... de ville have at jeg ringede (Burberry betalte samtalen).
Det tog en halv time at få ordnet den lille sag.
Problemet ligger måske i, at den unge dame jeg talt med ikke selv var englænder?
Hun kunne ikke forstå hvad jeg hed - Kirsten eller Kiersten eller mit efternavn...
Min e-mail adresse er temmelig lang, så det gik der også lang tid med, og hun forstod ikke mine e'er (e som ekko). Det fik hun til i som India.
Suk.
Endelig lykkedes det, da hun fik mit telefonnummer, og hun fandt min korrespondance.
Det går ganske fint med mit talte engelske når jeg er i det store udland.
Jeg er nu altså bedre skriftlig - har da for nogle år siden bestået flere fag på HD studiet, hvor der kun var engelske bøger.
I lørdags var jeg en tur ved lystbådehavnen med Black, og selvfølgelig kom postmanden lige i det tidsrum med pakken fra Horseferry House i London.
Hm, tænkte jeg - hvad kan det være?
Mit skønne barn overrasker mig af og til ved at få sendt gaver direkte til mig fra en eller anden leverandør.
Jeg kunne først hente pakken fra mandag i Brugsen.
Men havde da fundet ud af, at afsenderen Horseferry House er Burberrys hovedsæde.

Der er sandelig stil over deres forsendelse.
Et flot brev på lækkert tykt papir og kvitteringen i en lille fin folder.
Og selvfølgelig de fine spænder og flotte knapper med navnet Burberry trykt på.
Så nu kan moderniseringen starte, og det skal blive en udsøgt fornøjelse.
Og veninden har frakke resten af sit liv.
Skønt at møde så udsøgt en service.



10 kommentarer:

  1. Det er dejligt at høre sådan en historie om, at der stadig produceres kvalitet, der kan holde og den service, der følger med - det er sådan en trist trend, at producere en masse ragelse, der nærmest er programmeret til at gå i stykker. Din veninde er heldig, at du kan modernisere for hende :-) Godt nytår :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er det ikke en skøn historie - både om service og kvalitet.
      Jeg var også så heldig at få lov at producere en masse skøn strik til hendes førstefødte, som gik i arv til hele familien. Og den førstefødte er født i 1975 :-)

      Slet
  2. Hvor er din veninde heldig at have dig i sit liv. Og god service går aldrig af mode, det er altid et hit :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, og jeg er heldig at have hende i mit liv.
      Næh, god og flot service er virkelig et hit :-)

      Slet
  3. Hvor er du dygtig, at du kan sådan noget!
    "i som India" - pfftt - 'i' udtales da som 'aij' - så skal det jo næsten gå galt - jeg forstår bare ikke, at de kunne sende dig en mail, som sagde, at du skulle ringe, og så i telefonen skulle opgive din emailadresse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja jeg har haft en god læremester - min mor :-=
      Se du bringer jo lige klarhed over sagen... i som India. Derfor misforstod den unge dame mit efternavn, og det var hende selv der sagde i som India. Og jeg holdt hårdnakket på i som ice.... de skulle bruge min e-mail til at finde korrespondancen... så de kunne se hvad det handlede om.
      Pyt, alt er på plads nu, og jeg kan starte på moderniseringen - også at sy knapperne i, selvom jeg hader det af et ganske hjerte, og veninden gerne vil selv, men som jeg siger: det skal jo gøres ordenligt :-) Jep det kan jeg godt, vi kar kendt hinanden over 50 år.

      Slet
  4. Sikke en fin service - også fra din side. Jeg siger som Ellen: Hvor er du dygtig! :-) Ja, jeg ved ikke, hvorfor englænderne altid vil have, at man ringer. Selv engang hvor jeg skulle anmelde en forsikringsskade, skulle man ringe - MEGET vigtigt - det kunne ikke lade sig gøre at skrive. Jeg fandt det meget upraktisk, for det er da bedre at have tingene på skrift. Og resultatet blev da også, at der stadig står, at jeg har haft indbrud, selv om tilfældet var omvendt. Det var nogle lejere, der havde ødelagt en terrassedør...

    SvarSlet
    Svar
    1. Mia, det er altså underligt at englænderne vil have at man skal ringe. Og din forsikringshistorie fortæller jo ikke sandheden....

      Slet
  5. Skøn idé at modernisere en frakke på den måde - og hvor er det dejligt, at alt endte godt!
    Brevet fra Burberry har sandelig stil.
    Klem og rigtig godt nytår, Kisser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt nytår til dig og familien, Madame

      Slet