søndag den 15. juni 2014

Roskilde Domkirke

I hele mit lange liv har jeg aldrig besøgt Roskilde Domkirke. Hverken med min skole eller på egen hånd, selvom jeg har haft min gang meget i Roskilde.
I går var det tid til et besøg - sent i går eftermiddags.
Jeg kom i god tid og kunne komme rundt om hele kirken for at fotografere.
Her er et lille udsnit.

Fantastisk flot kirke.
Det koster vist nok 60 kr for at komme ind og se den.

 
Kongeporten, som blev åbnet for brudeparret. 

Besøget havde et formål.
Der var bryllup, og jeg skulle til globryllup.
Her kommer min nevø op ad kirkegulvet med sin mor - ja, det er min EKS svigerinde, der blev gift.
 
Da det hele var overstået, og jeg havde fået de billeder jeg gerne ville have, kørte vi  - mit barn, svigersøn og mig - hen til Ros torv, hvor der ligger en Vivaldi.
Dejlig mad, dejlig selskab.

7 kommentarer:

  1. Ja, det er en utrolig smuk domkirke - og sikke en spændende oplevelse for dig. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, det var en højtidelig og smuk oplevelse :-) Klem

      Slet
  2. Roskilde Domkirke er en dejlig kirke. Jeg har godt nok aldrig oplevet en kirkelig handling der, men det er sikkert meget smukt. Jeg tænker også, at det kunne være spændende at komme der juleaften, hvor taget må lette, hvis alle synger med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det var smukt det hele og lid højtideligt. Fantastisk bygningsværk.

      Slet
  3. Det er en meget smuk kirke - og voldsom stor! Det var godt, du endelig fik set den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var en god oplevelse :-)

      Slet
  4. Lidt af en halvede port de har fået sat op 🤯

    SvarSlet