lørdag den 13. august 2011

Hjernekræft og kunst

Jeg har fået et maleri foræret. Det på billedet.
Bare fordi....
Koboltblå er min yndlingsfarve og der er meget af den farve på min matrikel.
Billedet er malet i 2003 af en ung dame, der har hjernekræft.
Hun hørte til i familien til en veninde.
Billedet er malet i 2003 og er nr. 1 i rækken af en serie.
Hun har lidt af hjernekræft - af den ondsindede slags - i en årrække, og lever stadig.
Hendes håb er at fylde 40 år, inden hendes liv slutter. Hun er tæt på - nu.
Hun er blevet opereret for 3. gang, og så kan hjernen ikke tåle flere operationer.
Da jeg så billedet, satte det tanker i gang om isbjerge i Grønland...

4 kommentarer:

  1. Hvor er det dog et smukt billede, også lige mine farver. Jeg ville elske at eje det billede, og følger dine tanker om isbjerge. Man kan vist se på det længe, tror jeg.
    Jeg bliver automatisk berørt af din beretning om kvinden med hjernekræft. Føler mig meget meget heldig...fordi jeg selv har en hjernesvulst - af den godartet slags, som ikke ser ud til at vokse sig større. Gid det kunne være lige sådan for alle...hvor er livet af og til uretfærdigt.
    Ønsker dig en god weekend og til lykke med billedet.

    SvarSlet
  2. Sikke et dejligt maleri - men en grum historie om den unge kvinde. Jeg holder også meget af de blå nuancer. En af mine kolleger bukkede under for den frygtelige sygdom for et par år siden.
    Klem og tillykke med det smukke maleri!

    SvarSlet
  3. Mosekonen: Det er et meget smukt maleri med dejlige farver.
    Puha, heldigvis er din svulst godartet, og ikke ser ud til at vokse :-)
    God week-end

    SvarSlet
  4. Madame: de blå nuancer er også lige noget for mig.
    Gid en vis mand havde den modbydelige sygdom
    Klem

    SvarSlet