torsdag den 3. marts 2011

En familie

Min bifklub - vi så En Familie i går aftes.
Filmen startede kl. 18, så endelig blev der tid bagefter til en kop cappucino hos Cafe Vanila.
Og for første gang snakkede vi ikke om filmens handling, men relationer til den og os selv.
Det er gode temaer, der tages op i filmen - og de dilemmaer det giver.
Jeg kan også godt lide selv at fortsætte tankerne efter filmen er slut, for der var ingen happy ending - om hvem der ville, kunne, skulle overtage bageriet efter faderens død.

Resume fra kino.dk:
I 'En familie' er Rheinwald kongelig hofleverandør og et traditionsrigt bageri med den passionerede patriark Rikard Rheinwald (Jesper Christensen) i spidsen.
Datteren Ditte (Lene Maria Christensen), der er galleriejer og kæreste med Peter (Pilou Asbæk), får tilbudt drømmejobbet i udlandet, men samtidig bliver hendes far alvorligt syg.
Faderens drøm er, at hun skal føre bageriet videre efter hans død, og Ditte står nu overfor valget mellem sin egen karriere og hendes faders sidste ønske om videreførelsen af familiens livsværk.
’En familie’ er et drama om kærlighed, familierelationer og ønsket om at rive sig løse og finde sin egen plads i historien. Filmen er instrueret af Pernille Fisher Christensen (En Soap, Dansen) og vandt De internationale filmkritikeres pris (Fipresci-prisen) på filmfestivalen i Berlin.

4 kommentarer:

  1. Må ha' været spændende....god dag til dig.

    SvarSlet
  2. Jeg tror, at du er en rigtig livsnyder :-)

    Ha' en dejlig dag til dig og vovsen ;-)

    SvarSlet
  3. Lavendel: jeg kunne vældig godt lide filmen - og samværet bagefter :)
    God dag til dig :)

    SvarSlet
  4. Madam Bæk: Det tror jeg også, - at jeg nyder livet i fulde drag.
    Dejlig dag til dig også...

    SvarSlet