søndag den 13. november 2016

Håndens arbejde

I løbet af ugen var det afleveringsdag hos Røde Kors.
En enkelt strikket bluse var det kun blevet til og en del syet - patchworktæpper, nederdele og poser.

En miniproduktion af små juletræer er det også blevet til.
En veninde fik nogle stykker som værtindegave, og hun blev så begejstret for dem, så nu er der produceret lidt flere til hende.

Jeg har hentet min symaskine hos reparatøren, og nu syr den som en drøm igen. Stingene ligger så flot. Jeg havde brugt "gammel" tråd - arv fra min mor, der døde i 2002 - og det er ikke godt for trådspænding osv, derfor knækkede griberen.
Nu har jeg indkøbt 10 km ny tråd i de gængse farver, og
endelig
kunne jeg gøre dugen færdig.
Den med 999 små tre- og firkanter.
Den skal gives til Kirkens Korshær.
Jeg håber bare, at de vil sælge den til lidt mere end 50 kr.
Der ligger vildt mange timers arbejde i den. Da jeg skulle tage pappet ud (hver lille del er syet over pap og derefter syet sammen i hånden), tog det en hel dag.
Jeg har arvet en næsten færdig top fra en dame, der er blevet dement (jeg kender hende ikke).
Jeg har så gjort en helt færdig - bl.a. med bagbeklædning....

2 kommentarer:

  1. Ih du milde, hvor har du været flittig :-) Jeg håber sandelig også den dug bliver solgt for mere end en 50´er - pengene går vel også til et godt formål. Den er så fin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Ja, de skal tage et pænt beløb for dugen :-)

      Slet