onsdag den 21. maj 2014

Sparsommelig, stop spild af mad eller hvad?

Efter træning i mit LOOP center i dag tænkte jeg, at jeg nok hellere måtte smutte ind til byen.
Køge by - forstås.
Det er onsdag.
Det er torvedag.
Det var solskin og så dejlig varmt.
Egentlig var det primære med besøget i midtbyen en pengeautomat, for jeg skal bruge kontanter en af de kommende dage.
Frugtkurven var også tom, så jeg skulle have indkøbt ny forsyning.
Der var DANSKE jordbær, DANSKE kartofter og DANSKE ærter.
Absolut ingen af delene kom med hjem.
Fordi jeg har nye kartofler på lager....
Og skal jeg have jordbær, skal jeg også have kartofter og ærter. Sådan hænger livet sammen her...
Der kom et økologisk spidskål med hjem og en melon - en af de der orange... cantalupe??
Heldigvis er der torvedag 2 gange om ugen og i næste uge har jeg sørget for at lagrene er tomme, så jeg kan komme ind at købe friske forsyninger.

2 kommentarer:

  1. Det er godt du tænker kampen mod madspild ind i din hverdag, for det gør jeg også. Så mange på jorden sulter, men vi smider ud. Det må stoppes.

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt, at I har torvedage i Køge - det savner jeg virkelig her. Imponerende at man allerede kan få danske kartofler, jordbær og ærter! Klem

    SvarSlet