mandag den 5. oktober 2009

Narkohunden Fie

Se et billede af Fie her og læs nedenunder hvad hun(d) og Beauty selv skriver i Lørdagsavisen.

Citat
"Folk tror, at vi er helt almindelige hunde, når de møder os derhjemme eller på tur i skoven, fortæller narkohunden Beauty, der er ansat i smuglerikontrollen og fortsætter:
Men vores lugtesans er ca. 2.000.000 gange bedre end menneskers, og vi er blevet trænet til at genkende selv bitte små mængder af hash og andre narkostoffer.
Uden narkohunde ville det være stort set umuligt at forhindre narkotika i at bevæge sig frit ind i Danmark, så SKAT Midt og Sydsjælland er stolt af deres hunde, som til daglig bor hos deres hundeførere som en del af familien.
Jeg var kun lige født, da jeg begyndte at træne min næse op. I begyndelsen snusede jeg mig frem til mælk og mad, og senere var det mest legetøj og godbidder. Jeg trænede i næsten et år, førend jeg kom med ud på en rigtig aktion, tilføjer Fie, som har arbejdet som narkohund i ca. 1,5 år."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar