onsdag den 13. februar 2008

Engleklubben

Vi snakker kosmologi i min engleklub. Vi mødes en gang om måneden, og det har vi gjort i ca. 10 år.
Desværre meldte Britt afbud, fordi hendes drøm om at blive farmor brast, da hendes svigerdatter aborterede. Mange gode og positive tanker til Lotte og Kenneth om hurtigt at komme sig over tabet.
Vi kan skam godt snakke kosmologi og strikke samtidig.
Anni, der er blind, kan skam godt strikke, hun mangler bare lyst.
Marianne havde en igangværende bluse i alpaca med. Hun havde lige brug for at låne en lang rundpind. Godt jeg har et stort lager af rundpinde - samlet gennem mange år.
Jeg fandt selv min pinkfarvede bomuldsbluse - nr. 2 ærme - frem.
Vivi er fantastisk til at brodere og hækle. Og da jeg er i gang med at rydde op i samtlige skabe og skuffer, fik Vivi alle mine rester og arvegods fra mor og svigermor i hæklegarn til mellemværk. En ordentlig stak flakoner og færdigt mellemværk kom med hjem i Vivis kurv sammen med nogle påbegyndte servietter med hardangerbroderi. Hun jublede, for det har hun og hendes mor planlagt at Vivi skal lære.
Hardangerbroderi hører til min ungdoms sysler! Det er jo kun et par dage siden.
Den gamle stærke ost smagte fortrinligt. Det samme gjorde hvidskimmelosten - med blåbærsyltetøj.
Black er så glad, når han får gæster. Han elsker Vivi, og stod det meste af aftenen oven på hende i den lille 2 personers sofa, som han betragter som sin egen. Det bliver også hans helt egen, når jeg engang får taget mig sammen til at købe nogle nye møbler.

3 kommentarer:

  1. Så tag dig dog sammen, kvinde: -)
    Gammel ost, 10%, eller hur?
    Den burde forbydes ved lov, fy for en stank.

    SvarSlet
  2. Hyggelig aften med god stemning - gammel ost - lidt til den søde tand og gang i strikkepindene :-)
    Den hvide skimmelost med blåbærsyltetøj får englene til at synge :-D

    Britt manglede desværre.

    Dejligt med det rosafarvede bomuldsgarn jeg fik med hjem.
    Jeg har lyst til at begynde at strikke gæstehåndklæder nu.

    Tror jeg vil trevle min alpaca-bluse op igen (den bliver for tyk og for stor).
    Garnet kan jeg vel anvende til noget andet !

    SvarSlet
  3. Ja, den stank den ost. Og smagte guddommeligt - også med blåbærsyltetøj.

    Alpacagarn - Marianne - er anvendeligt til mange ting.
    Så fat mod og det rosa garn og vupti du har et håndklæde.
    Husk hvad Vivi sagde: 3 ret og 3 vrang på 3 pinde og byt om. Fluks har du håndklædetern...

    SvarSlet