tirsdag den 12. februar 2008

En tøsetur

Mandag morgen. Mandag er min bedste dag i ugen. Jeg er frisk og udhvilet.
Denne mandag morgen vågnede jeg op til en fridag - min månedlige deltidsdag.
En herlig følelse.
Endnu bedre: jeg skulle mødes med Zette her i Køge.
Først skulle vi begge to til tandlægen, og bagefter ud at ose og shoppe.
Jeg havde et lille hul der skulle repareres. Sådan er det med os efterkrigstidsbørn - overbehandlede tænder.
Zette: nul huller. Efter endt behandling blev hun dog kaldt ind i tandlægestolen igen, fordi tandlægen skulle tælle hendes tænder. En ny administrativ regel, ellers får tandlægen ingen refusion fra det offentlige. Er det lige hul i hovedet?
Zette ville hen i garnforretningen. Hun er jo garnfreak og selvom hun i hvert fald har 100 kilo garn på hylderne derhjemme i Ølstykke - måtte hun altså hen i Køges eneste garnforretning. Men desværre - der var mandagslukket.
Så gik vi da bare ind hos Vivaldi og fik en god kop kaffe - og varmen, for jeg havde kolde hænder.
Bagefter var vi henne i ostebutikken og købe hjemmelavet hvidløgsost og god gammel ost til min engleklub, der kommer på onsdag. Puha, den stinker - og smager ganske fortrinligt.
Laura fik også besøg af os. Laura er en dametøjsforretning. Zette måtte eje en rød forårsfrakke og en fin rød bluse i tyndt strik. I min indkøbskurv havnede et par hvide cowboybukser med stræk (kan ikke leve uden stræk i bukserne), en hvid og rød t-shirt.
Selvfølgelig skulle vi også hen forbi byens skobutikker, der bugner af fine forårssko. Det må vente til senere på ugen - for mig.
Vi skulle nemlig også ud til Idemøbler og se på nye møbler til mig. Det tager sin tid at vælge. Der er så mange grimme sofaer og kun få pæne.
Så kørte vi hjem for at få lidt til den søde tand - indkøbt hos bageren - og for at strikke og hygge.
Claus og Felix kom senere på eftermiddagen.
Stor gensynsglæde mellem de to hunde. De er bare SÅ glade for hinanden.
Zette var ret træt og ville gerne hjem, så den planlagte ”middag” fra grillen blev udsat.
TAK for en skøn dag - datteren min.

4 kommentarer:

  1. det lyder som en rigtig hyggelig tur. STOR misundelse,min egen mor har desværre aldrig været til hverken byture eller strik.
    Køge er jo en skøn gammel by, var bla.dernede i sommers og helt oppe i kirketårnet (pyha det var hårdt.)
    Pas godt på din søde datter,hun fortjener det.

    SvarSlet
  2. Dorthe, jeg har aldrig været oppe i kirketårnet, selvom jeg har boet i Køge siden 69. Og det er et HØJT tårn.
    Yes, Zette er det bedste jeg har, så det er ganske naturligt at passe på hende.
    Det ku være ganske hyggeligt med en bytur med 3 tøser. Det er blot et ord og det er arrangeret. Der er mange gode byer i nærheden af Ølstykke, og den kollektive trafik er (kan være) ganske fortrinlig.

    SvarSlet
  3. Ja Tak .Det vil jeg da gerne. Selv har jeg en passion for Roskilde som er MIN by. Måske kan vi tage dertil en dag hvis Zette kan. Så kan jeg vise jer nogle gode steder.
    Det her er jo en sjov måde at komunikere på og man får et helt andet indblik i andres liv .
    Køge tårnet er bestemt et besøg værd, superudsigt. Men jeg har heller aldrig været oppe i Domkirkens tårn. Men er det ikke bare sådan at det man bor ved siden af får man aldrig set, fordi det kan man altid gøre?
    Ha- ha nu skal jeg bare i byen med Zettes Mor.

    SvarSlet
  4. Okay I to.
    For det første får jeg røde ører ved alle de fine komplimenter. Tak for det.
    Ja, vi laver helt klart en pigetur.
    Tidspunkt taler vi lige nærmere om - noget med en lidt varmere forårsdag er at foretrække.
    God dag til jer to.

    SvarSlet