fredag den 16. marts 2018

Over skatten

Puha, hvor er jeg glad for at jeg er pensionist og har overstået min tjans som god borger - 50 år på fuld tid på arbejdsmarkedet.
Heraf de 45 år i DR - hver eneste dag en god dag.
Og selv når politikerne slog på tromme, at licensen skulle over skattern, endte dagen godt.
Vi var gode til at trøste hinanden.
Nu er det så sket.
Licensen skal over skatten.
Jeg har sendt og sender stadig gode og positive tanker til mine kolleger både i licensen og i DR.
Økonomien bliver også beskåret med 20%. Det skulle være 740 mio kr.
Jeg håber, at de stadig er gode til at trøste hinanden derinde.
35 år af arbejdslivet blev tilbragt i licensen, så jeg er helt på det rene med, hvordan licenskollegerne har det i dag.
Og sådan en melding skal IKKE komme på en fredag - det ved enhver, der har forstand på de ting.
Gad vist, hvordan den besparelse vil påvirke programfladen.
Det eneste positive i den forbindelse er, at de 295.000 sortseere nu også kommer til at betale en del af gildet. Det kan jo kun glæde mig.
Mon sortseer og plankeværkslytter så kan "udtræde" af det danske sprog? i betydningen snyder for at betale, når man har et "apparat".

3 kommentarer:

  1. Tak for linket - jeg har dog læst alt om det alle steder (også det interne).
    Jeg tænker ikke så meget på besparelsen for den enkelte, jeg har mere haft tanke for mine tidligere kolleger og al det de skal igennem i de kommende år.

    SvarSlet
  2. Sortseer vil leve videre som alternativt udtryk for en pessimist, men plankeværkslytter? eller seer? Det kan kun bruges, hvis man kan snyde med de boxe, der tilbyder dekryptering af TV2 og lignende.

    Jeg kan godt forstå at du mener denneher måde at udmelde besparelser er forkert.

    Jeg frygter, at politikerne vil bestemme mere, når nu bevillingerne går gennem politikerne. Licens-metoden var jo egentlig en måde at sikre DR's selvstændighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, det gik snakken også på i gamle dage - med det gode gamle radioråd.
      Ja det bliver spændende at se, hvad der sker.

      Slet