onsdag den 25. juli 2018

Strik

Selvom tropevarmen er her
bliver mine strikkepinde motioneret.
Det bliver jo også vinter en gang, så er det rart at ha lidt nyt i garderobeskabet.
Trøjen hedder paneldebat og er et Geilsk design.
Garnet er en blanding af bomuld og uld.
Den har været sjov at strikke - i paneler.
Den vejer ca. 350 gram og er strikket på pinde 3.
Og en masse knapper skulle der sys i....
Jeg er ikke begejstret for knapper, de er dog nødvendige, hvis jeg vil have en trøje.
Købt som kit på Rødovremessen i februar.

En bluse i Conrad design - model Margit.
Også købt på messen i februar.
Den på billedet er dog strikke i Cottonwool, som er en anelse tykkere end Coast, som var i kittet jeg købte. 
Jeg må nok sige, at jeg er blevet en ren mester i at samle masker op.
Der er 78 dominofirkanter, og der skal samles masker op ved hver eneste en af dem.
Den har også været sjov at strikke.
Også på pind nr. 3.
Jeg er ved at strikke nr. 2 - i Coast. Det er noget tyndere end Cottowool.
Jeg laver også ryggen anderledes en med dominofirkanter. Det bliver i striber som på ærmerne.
Jeg har strikkehæftet, og det er altså skønt, når der skal monteres, så er det bare at klippe enderne af.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det smukke ting du har strikket! Håber, du kommer I en af dem, når vi ses i Oplevelsesgruppen. Den voldsomme hede holder jo forhåbentlig op, så vi igen kan gå i strik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame.
      Ja heden holder op på et tidspunkt og vi får efterår (måske direkte over i vinter )

      Slet
  2. Hold da op, du er dygtig til at strikke. Og her i varmen!! Jeg kan slet ikke strikke i øjeblikket, men må snart igang igen. Jeg venter nyt oldebarn i september. Masser af knus Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne.
      Ja du må snart i gang med babytøjet til dit nye lille oldebarn 😊

      Slet